چه کسانی برای قلم و دغدغه های خبرنگاران احترام قائل می شوند؟
چه کسانی برای قلم و دغدغه های خبرنگاران احترام قائل می شوند؟

شهر اولین ها// ایمان کاهکش: یک سال دیگر هم گذشت و قرعه ی تقویم به اهالی رسانه و خبرنگاران رسید تا پاسداشت مقام خبرنگار را در روز ۱۷ مرداد قلم بزنند. روزی که مورد توجه مسئولین قرار گرفته و طی مراسمی به تکریم اصحاب رسانه می پردازند. با نگاهی به آنچه طی دهه های اخیر […]

شهر اولین ها// ایمان کاهکش: یک سال دیگر هم گذشت و قرعه ی تقویم به اهالی رسانه و خبرنگاران رسید تا پاسداشت مقام خبرنگار را در روز ۱۷ مرداد قلم بزنند. روزی که مورد توجه مسئولین قرار گرفته و طی مراسمی به تکریم اصحاب رسانه می پردازند. با نگاهی به آنچه طی دهه های اخیر در بازتاب رسانه ای اظهارات مسئولین در خصوص روز خبرنگار منتشر شده خواهیم دید این قشر از جامعه دارای چه جایگاهی از حیث مطالبه گری و بیان دغدغه های اجتماعی شهروندان برخوردار هستند. با این حال باید اشاره داشت با وجود آنکه مسجدسلیمان بعنوان شهر اولین ها از نظر رشد و پرورش اهالی رسانه و تولید محتوای رسانه ای در سطح استان و حتی کشور به شکل قابل توجهی سرآمد بوده اما آنچنان که می بایست در توسعه و رشد شهری خود به موفقیت خاصی دست نیافته است. در ذیل نگاهی به برخی دغدغه ها، مشکلات و چالش های پیش روی مسجدسلیمان طی یکسال اخیر خواهیم داشت که با وجود گذشت ۱۲ ماه از بیان آن ها گویا مرتفع ساختن بخش عدمه ای از آن ها همچنان در هاله ای از ابهام قراردارد.

در سالی که گذشت از روند انتخاب مدیران و کارمندان نمونه در مسجدسلیمان سخن گفتیم و این که هیچگونه دستورالعمل و معیارهای مشخصی برای معرفی آنان در مسجدسلیمان تدوین نشده است و این فرآیند بیشتر به سلیقه و نظر گروهی خاص معطوف شده است.نگاهی به عملکرد شورای شهر داشته و عنوان شد اعضای شورای شهر طی در توسعه و پیشرفت مسجدسلیمان چه نقشی دارند؟ و آیا اصلا در این مقوله نقش مثبتی ایفا نموده اند؟ از بهسازی و مسقف نمودن مخازن روباز آب شرب  گفتیم و احتمال بروز بیماری های متعددی که به واسطه مصرف آب آلوده سلامت و بهداشت شهروندان را تهدید می کند.

از سفرهای متعدد وزیر بهداشت گفتیم و این که سهم مسجدسلیمان از سفرهای چندگانه وزیر بهداشت چه بوده که بعد سالها هنوز بسیاری شهروندان برای درمان یک عقرب زدگی عازم اهواز می شوند. به بی سرانجامی افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در مسجدسلیمان اشاره شد و این که در اجرای بند الف ماده ۱۱۲ قانون ششم که خاص فهرست مناطق جنگی است نامی از مسجدسلیمان دیده نمی شود. مولفه و شاخص های انتخاب یک فرماندار کارآمدتشریح شد اما گویا هیچکدام از این مولفه ها مورد اقبال قرار نگرفت. علاوه بر این هنوز هم فرمانداری مسجدسلیمان با سرپرست اداره می شود. از گردشگری بعنوان یکی از محورهای توسعه پایدار در مسجدسلیمان نام برده شد و وعده هایی که هنوز هم در این حوزه محقق نشده است. ضمن این که به آزمایشگاه میکروبیولوژیکی آب اشاره شد که برای چندمین بار به بهره برداری رسید. در نوشتاری دیگر به فرآیند کنونی و شیوه انتصاب مدیران در مسجدسلیمان پرداختیم و اینکه جایگاه نماینده مردم در مجلس نظارت است یا دخالت؟

از دیگر نوشتارهای سایت خبری شهر اولین ها می توان به موارد و موضوعات زیر اشاره داشت:

– بررسی چالش های پیش روی پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در مسجدسلیمان؛بیم ها و امیدها …

-تعطیلی عملیات احداث جاده مسجدسلیمان-بازفت و بلاتکلیفی ادامه روند اجرایی این پروژه

نقش مبهم مشاور شهردار مسجدسلیمان در توسعه و پیشرفت پروژه های فنی و عمرانی

-وقتی جوانان متخصص و بومی مسجدسلیمان در میان فرصت های شغلی شهرستان جایگاهی ندارند

بحران توفان و سیلاب در اندیکا که مدیریت منطقه را در زمان وقوع بحران تحت الشعاع قرار داد

-پرداختن به موضوع و شائبه این که کسانی از سقوط نفت مسجدسلیمان سود می برند

-تأملی بر جشن ها و همایش های طوایف در ایام نوروز / لزوم تغییر رویکرد و تقویت ارزش ها در جشن های نوروزی مسجدسلیمان

تأملی بر رسم ناخوشایند و بدعت غلط پوشاندن لباس چوقا بر تن میهمانان سیاسی، ورزشی و … در مسجدسلیمان

-حضور وزرای کار و نفت در مسجدسلیمان ، بازدیدهای نمایشی و زخمی که دوباره سر باز کرد …

معیار معرفی قهرمانان ورزش و هیأت های فعال در آیین های تجلیلی و نابسامانی و بی برنامگی متولیان امر در این خصوص

رویکرد شهردار مسجدسلیمان در مواجهه با کمبود سرانه فضای سبز  و عدم تدوین برنامه راهبردی در این زمینه

سرانجام پروژه های زیرساختی ورزش مسجدسلیمان و تعطیلی برخی از آن ها و بلاتکلیفی ورزشکاران در استفاده از زیرساخت ها

وضعیت بغرنج مدارس مسجدسلیمان و اقداماتی که در خصوص بهسازی و احداث مدارس عملی نمی شوند …

آتش بی تدبیری در مزارع و مراتع مسجدسلیمان و خسارات جبران ناپذیری که به منابع طبیعی منطقه وارد شده است

-شهر اولین ها به سرنوشت کرمانشاه دچار نشود/ زمین لرزه ای که محرومیت مردم مسجدسلیمان را فریاد زد.

با تمام آنچه گفته شد انتظار می رفت تا مسئولین ذیربط و متولیان امر در خصوص بخشی از مطالبه های شهروندی و چالش های پیش رو در شهر اولین ها به شکلی جدی و همتی مضاعف درصدد رفع مشکلات بر آیند. موضوعاتی که مسجدسلیمان سالهاست از آن ها رنج می برد و روز خبرنگار بهانه ای شد برای بازخوانی آن ها و البته شاید نگاه متفاوت آنان که می توانند و بخواهند برای تغییر وضعیت موجود در مسجدسلیمان کاری کنند…