معیار معرفی قهرمانان ورزش و هیأت های فعال در آیین های تجلیلی چیست؟
معیار معرفی قهرمانان ورزش و هیأت های فعال در آیین های تجلیلی چیست؟

شهر اولین ها// آیین تجلیل از هیأت ها، باشگاهها و قهرمانان ورزش مسجدسلیمان در سال اخیر برگزار شد. این برنامه که به همت اداره ورزش و جوانان و روابط عمومی دفتر نماینده برگزار شد با انتقاداتی همراه بود و عدم حضور نام برخی قهرمانان ورزشی و هیأت های فعال در این میان تعجب برخی از اهالی […]

شهر اولین ها// آیین تجلیل از هیأت ها، باشگاهها و قهرمانان ورزش مسجدسلیمان در سال اخیر برگزار شد. این برنامه که به همت اداره ورزش و جوانان و روابط عمومی دفتر نماینده برگزار شد با انتقاداتی همراه بود و عدم حضور نام برخی قهرمانان ورزشی و هیأت های فعال در این میان تعجب برخی از اهالی ورزش را برانگیخت.

به گزارش شهر اولین ها، تقدیر از ورزشکاران مدال آور و هیأت های ورزشی فعال آیین پسندیده ای است که در پاسداشت ورزشکاران و انگیزه آفرینی آنان در ادامه راه تأثیر بسزایی خواهد داشت. این آیین در اسفندماه 96 نیز برگزار شد و جمعی از ورزشکاران مورد تجلیل قرار گرفتند. با این وجود جای پرسش های بسیاری باقی مانده که چشم پوشی از تلاش برخی نام آوران ورزش در سطوح ملی و بین المللی و هیأت های ورزشی فعال چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

بطور اصولی و ضابطه مند برگزاری چنین آیینی نتیجه بررسی کارشناسانه و تخصصی حضور ورزشکاران در رقابتها و عملکرد هیأت ها طی یکسال اخیر می باشد. اقدامی که به نظر می رسد با عدم تقدیر از برخی آنان بصورت موضوعی سلیقه ای و گزینشی تلقی گردیده است. علاوه بر این مادامیکه معیار و شاخص های معینی جهت معرفی و تجلیل در چنین برنامه هایی مدنظر قرار نگیرد بسا افراد و گروه هایی که عملکرد خاص و قابل توجهی در سال اخیر نداشته اند بعنوان یک گروه پویا و فعال برجسته خواهند شد.

از طرفی باید گفت آنچه بیش از شرایط فعلی موجب رنجیدگی خاطر جامعه ورزش مسجدسلیمان شده عدم توجه مسئولین ذیربط به اشتغال قهرمانان ورزشی و نام آوران شهرستان بوده است. اقدامی که می توانست پیش از این مورد توجه قرار گیرد و با توجه به افراد جذب شده در پتروشیمی، شهرداری، شرکت بهره برداری نفت و گاز و … سهمیه ای نیز به این قشر پرافتخار اما مظلوم جامعه اختصاص یابد.از جمله این موارد می توان به جذب دو نفر فاقد کارت نجات غریق و کارت پایان خدمت سربازی در استخر نفت اشاره داشت که حکم برکناری آنان از سوی هیات نجات غریق و کمیته انضباطی شهرستان در پروانه بازگشایی ۹۸حذف گردید. هر چند علی عسکر ظاهری در برنامه اخیر اظهار داشت: “یکی از معضلات همیشگی بحث اشتغال ورزشکاران و قهرمانان ورزشی ست که باید با تشکیل یک کارگروه در این رابطه نیز چاره اندیشی شود” ، اما به عنوان نماینده مردم شهرستان در مجلس هیچگونه راهکار عملی جهت جذب و بکارگیری قهرمانان و نام آوران ورزشی در ظرفیت های شغلی موجود ارائه ننمود و تنها به پیشنهاد تشکیل یک کارگروه اکتفا کرد.

با تمام این تفاسیر انتظار می رفت که تجربه برگزاری برنامه های تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران شهرستان در سالهای اخیر به تدوین شاخص و مولفه های معرفی آنان در برنامه هایی اینچنین منجر شود و جهت تنویر افکار عمومی منتشر شود. مطالبه ای که حداقل انتظار جامعه ورزش در راستای تکریم این قشر پرتلاش و افتخارآفرین شهر اولین ها از مسئولین ذیربط می باشد.