وضعیت بغرنج مدارس مسجدسلیمان و اقداماتی که عملی نمی شوند …
وضعیت بغرنج مدارس مسجدسلیمان و اقداماتی که عملی نمی شوند …

شهر اولین ها// به مناسبت گرامیداشت مقام معلم انبوه پیام های تبریک این روز از سوی مدیران و مسئولین شهرستان منتشر و مراسم تجلیل از معلمان شهرستان نیز برگزار شدهاست. با این حال موضوعی که مدتهاست مورد بی توجهی قرار گرفته آمار تأمل برانگیز زیرساخت های آموزشی مسجدسلیمان است. آماری که می گوید 61 درصد […]

شهر اولین ها// به مناسبت گرامیداشت مقام معلم انبوه پیام های تبریک این روز از سوی مدیران و مسئولین شهرستان منتشر و مراسم تجلیل از معلمان شهرستان نیز برگزار شدهاست. با این حال موضوعی که مدتهاست مورد بی توجهی قرار گرفته آمار تأمل برانگیز زیرساخت های آموزشی مسجدسلیمان است. آماری که می گوید 61 درصد مدارس این شهرستان فرسوده است که جان دانش آموزان را تهدید می کند.

به گزارش شهر اولین ها، هفته گرامیداشت مقام معلمی فرصتی بود تا بار دیگر موضوع مدارس فرسوده و در حال تخریب مسجدسلیمان مورد بازخوانی و یادآوری قرار گیرد. موضوعی که از مدیر آموزش و پرورش گرفته تا فرماندار و حتی نماینده مردم شهرستان تاکنون به ارائه گزارش در خصوص آمار بالای مدارس فرسوده پرداخته اند و مشخص نیست که پیگیری، تخصیص و جذب اعتبار جهت بازسازی مدارس مورد اشاره و احداث مدارس جدید را به کدامین نهادها و مسئولین ارجاع می دهد؟!

ظاهری نماینده مردم شهرستان در نشست بررسی مشکلات فضاهای آموزشی شهرهای حوزه متبوعش گفته بود: وقتی مسجدسلیمان به عنوان مرکز ۴ شهرستان وضعیت مدارسش این گونه است باید متوجه شده باشید اوضاع مدارس شهرهای دیگر مثل اندیکا، لالی و هفتکل بسیار بدتر از اینجاست که به همین دلیل انتظار داریم با نگاه ویژه ای به مشکلات این شهرستان توجه شود واین فاصله بوجود آمده از سال های گذشته با یک جهش خوب جبران شودجانمراد داوودی نیز در شورای آموزش و پرورش خوزستان سال گذشته بیان کرد: سقف کلاس یکی از مدارس این شهرستان یک ماه پیش بر اثر بارش باران فرو ریخت که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت اما زنگ خطری در مورد وضعیت مدارس این منطقه است. وی افزود: هنرستان شبانه روزی پسرانه این شهرستان نیز با 250 هنرجو در شرایط بسیار بدی است و با توجه به اینکه 140 هنرجوی این هنرستان از مناطق روستایی هستند و در این هنرستان زندگی می کنند در شرایط بسیار خطرناکی مشغول به تحصیل هستند. فرماندار وقت مسجد سلیمان نیز با اشاره به فرسوده بودن عمر حدود 780 مدرسه این شهرستان بیان کرد: هفت مدرسه عمر بالای 90 سال دارند که این موضوع جان دانش آموزان را تهدید می کند.

بایستی یادآور شد دکتر سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور حدود یکسال پیشدر مسجدسلیمان حضور یافت، در جلسه شورای اداری شرکت نمود و به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی شهرستان از تعدادی مراکز آموزشی و مدارس مسجدسلیمان نیز بازدید داشت. از سوی دیگر تمامی مشکلات موجود در حوزه زیرساخت های حوزه آموزش و پرورش شهرستان را شنید و اظهار داشت: جای اندوه و شرمساری است که امروز شاهد به هم‌ریختگی چهره شهری هستیم که به عنوان شهر اولین‌ها در کشور از آن یاد می‌شود.

با تمام آنچه گفته شد سوال اینجاست علیرغم این که بارها به فرسودگی مدارس در شهرستان اشاره شده است و حتی در سفر معاون نوسازی کشور، رییس نوسازی استان و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و بازدید از چندین مدرسه به خطر آفرین بودن آن ها اشاره و قول هایی نیز جهت نوسازی داده شد چرا تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است؟ چرا در جریان تحصیل دانش آموزان باید سقف یکی از کلاس های مدرسه ابتدایی نواب صفوی منطقه نفتون ریزش کند و جان دانش آموزان و جامعه فرهنگی را تهدید کند؟ سرانجام بازدیدهای مکرر مسئولین و مدیران از وضعیت مدارس شهرستان چه بود و کدامین نهادها و مسئولین موارد مربوطه در این خصوص را می بایست پیگیری و مطالبه نمایند؟

از این رو در شرایط کنونی که شهرستان مسجد سلیمان 2 برابر میانگین خوزستان مدرسه فرسوده و تخریبی دارد و نماینده شهرستان بهمراه سایر مدیران ذیربط در این خصوص به وضعیت خطرآفرین و هشداری مدارس شهرستان آگاهی دارند؛ انتظار می رود تا با توجه به تعطیلی پیش روی مدارس تا مهرماه ضمن پیگیری در راستای بازسازی مدارس در حال تخریب و تأمین امنیت کامل معلمان و دانش آموزان جهت فراگیری تحصیل، اقداماتی عملی را صورت دهند.