اراده ای برای راه اندازی فازهای بعدی کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان وجود دارد؟
اراده ای برای راه اندازی فازهای بعدی کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان وجود دارد؟

شهر اولین ها//کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان در پاییز ۹۶ با هدف اشتغالزایی و رفع محرومیت‌ها در فاز اول به بهره برداری رسید. اکنون پس از گذشت سه سال مشخص نیست که مجموعه مدیریت کارخانه چه برنامه ای برای اجرای فاز دوم دارند. به گزارش شهر اولین ها، احداث کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان از سال ۹۴ آغاز […]

شهر اولین ها//کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان در پاییز ۹۶ با هدف اشتغالزایی و رفع محرومیت‌ها در فاز اول به بهره برداری رسید. اکنون پس از گذشت سه سال مشخص نیست که مجموعه مدیریت کارخانه چه برنامه ای برای اجرای فاز دوم دارند.

به گزارش شهر اولین ها، احداث کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان از سال ۹۴ آغاز شد و فاز اول آن در پاییز ۹۶ به بهره برداری رسید. این کارخانه با امید به توسعه پایدار و اشتغالزایی و محرومیت زدایی در منطقه احداث شد. اگر چه در مسیر بهره برداری از فاز نخست کارخانه از تلاش و پیگیری های مسئولین شهرستان و استان و مساعدت مدیران در سطح ملی قدردانی نمود اما گلایه هایی نیز در خصوص بلاتکلیفی فاز دوم و عدم تکمیل فاز نخست مطابق برنامه پابرجاست.

باید اشاره داشت که فاز اول کارخانه آن گونه که انتظار می رفت پیش نرفت و تنها در سطح تولید پروفیل بصورت محدود انجام گرفت. ضمن این که وضعیت جذب برخی از نفرات قبول شده در آزمون استخدامی نیز پس از گذشت حدود دوسال همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. تغییرات مدیریتی در کارخانه آلومینیوم هم موجب شد تا پس از حسینی و هاشمپور، احمد پاک ایمان بعنوان سومین مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه مسجدسلیمان در بهار سال گذشته معرفی شود.

علیرغم این و در حالی که به نظر می رسد برنامه عملیاتی برای راه اندازی فاز دوم کارخانه مورد اقدام قرار نگرفته، گفته می شود که برخی ملزومات و تجهیزات بهمراه بخشی دیگر از اموال که برای راه اندازی فاز دوم در گذشته خریداری شده بود بنابه دلایلی در قالب مزایده به فروش رسیده و تعدادی از آن ها نیز اخیراً از کارخانه خارج شده اند. اکنون جای این پرسش باقی ست که در صورت صحت این خبر، اگر برنامه ای برای راه اندازی فاز دوم تعیین شده، اقدام به فروش برخی تجهیزات و ملزومات فاز دوم با چه اهدافی صورت گرفته است؟

کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان در زمانی نه چندان دور با راه اندازی فاز اول و ورود تجهیزات و وسایل به آن امید به پیشرفت و توسعه را به منطقه بازگرداند اما اکنون با بلاتکلیفی در اجرای فاز دوم و زمزمه های فروش تجهیزات و ملزومات آن، منطقه را موجی از نگرانی و ناامیدی از توسعه و تحقق برنامه های موردنظر فراخواهد گرفت. از این رو امیدواریم مسئولین شهرستان بویژه فرماندار و دادستان این موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند. علاوه بر این در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب بنام “جهش تولید” نام گرفته، انتظار می رود روند برنامه ریزی و راه اندازی فازهای دوم و سوم با شتاب بیشتری انجام پذیرد. بدون شک در این مسیر مسئولین از جمله رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار و دیگر مدیران شهرستان نقش مهمی در رونق دوباره کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان و بازگشت توسعه و پیشرفت به منطقه خواهند داشت.