برگزاری همایش شهیدعلیمردان بختیاری وسردار بی‌بی‌مریم اردل + تصاویر
برگزاری همایش شهیدعلیمردان بختیاری وسردار بی‌بی‌مریم اردل + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//هوشنگ فرجی : همایش شهیدعلیمردان بختیاری وسردار بی‌بی‌مریم اردل برگزار شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، در این همایش که در شهرستان اردل و در فضای باز با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان محلی اجرا گردید خطیب برجسته حضرت حجت الاسلام آشیخ میرزا علی نظر ممبینی […]

سایت خبری شهر اولین ها//هوشنگ فرجی : همایش شهیدعلیمردان بختیاری وسردار بی‌بی‌مریم اردل برگزار شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، در این همایش که در شهرستان اردل و در فضای باز با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان محلی اجرا گردید خطیب برجسته حضرت حجت الاسلام آشیخ میرزا علی نظر ممبینی مورخ و پژوهشگر تاریخ و اقوام بختیاری با اعلام این مطلب که مقام معظم رهبری در رابطه با دو چهره شاخص و مبارز بختیاری سردار شهید علیمردان خان و سردار بی بی مریم حق مطلب را در رابطه مبارزات ضداستکبار و استعمار این دو مادر و فرزند ادا فرمودندگفت: قوم بزرگ بختیاری در تمام مولفه های دینی،عقیدتی و وطن پرستی همواره از پیشقراولان دفاع از دین و سرزمین خود بوده و هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشادت های ایل بختیاری در طی ۸سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:رزمندگان بختیاری با خلق حماسه های ماندگار و تقدیم هزاران شهید نام بختیاری را در کشور جاودانه تر کردند.

ممبینی سپس به توانمندی زنان بختیاری در عرصه های مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: هرکدام زنان بختیاری شیرزنانی هستند که درتمام صحنه های فرهنگی و علمی می درخشند و مهمتر اینکه فرزندان دانشمند و بزرگی را تحویل جامعه داده اند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد با کمک همه دستگاههای فرهنگی بتوانیم برای همه سرداران راستین بختیاری همایش برگزارکنیم و روحیه شادی و نشاط را در مردم زنده کنیم. لازم به ذکر است در این همایش شاعربرجسته کشوراستادداراب رییسی،و خوانندگان محبوبی همچون رضاصالحی،کوهیاربختیاری،داریوش اسکندری،جمالپور و تعداد دیگری ازهنرمندان بختیاری اجرای برنامه داشتند.

مریم بختیاری ،سردار محسن رضایی، سردار بهنام محمدی، سردار شهید صنعت شهرام محمدی و از استادان فرهنگ و ادب : استاد بهمن علاالدین ،استاد قیصر امین پور ،استاد داراب افسر بختیاری ،استاد حسین پژمان بختیاری و شهدای هشت سال دفاع مقدس در قالب بنر معرفی و عملکرد آنها نمایش و تجلیل به عمل آمد.

در این جشنواره مراسم سوار کاری توسط سوارکاران زبده بختیاری در محوطه ورزشگاه انجام شد که صدای ساز و کرنای بختیاری در تمام میان برنامه ها و ارایه چوب بازی و دستمال بازی مردان و زنان با لباس یکدست محلی بختیاری جلوه خاصی به محل برگزاری جشنواره داده بود.

CYMERA_20150912_020324-720x340cهمایش اردل  (1)

همایش اردل  (2)همایش اردل  (4)

حجت الاسلام ممبینی :

 

همایش اردل  (3)