مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: فصل مهمی از کتاب تاریخ،فرهنگ و هنر معاصر استان و کشور به مسجدسلیمان اختصاص دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: فصل مهمی از کتاب تاریخ،فرهنگ و هنر معاصر استان و کشور به مسجدسلیمان اختصاص دارد

سایت خبری شهر اولین ها// مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور در مسجدسلیمان و معرفی رسمی آرمان موری احمدی بعنوان رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در نشستی با هنرمندان و اهالی قلم مسجدسلیمان با آنان به گفتگو پرداخت. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ؛همایون قنواتی ضمن تبریک اعیاد […]

سایت خبری شهر اولین ها// مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور در مسجدسلیمان و معرفی رسمی آرمان موری احمدی بعنوان رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در نشستی با هنرمندان و اهالی قلم مسجدسلیمان با آنان به گفتگو پرداخت.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ؛همایون قنواتی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت:در کتاب فرهنگ و هنر استان و کشور حتماً باید فصلی را به مسجدسلیمان اختصاص داد چرا که بواسطه حضور هنرمندانی در سطح استان و کشور در این شهرستان از دیرباز شاهد استعدادهای هنری خوبی بوده ایم.وی گفت: مسجدسلیمان چهره های مطرحی در حوزه های مختلف هنری در سطح ملی دارد. در حوزه ادبیات نام های درخشانی چون سیدعلی صالحی، هرمز علیپور و… در تئاتر چهره هایی چون علیرضا اسیوند و عزت الله مهرآوران و در موسیقی گل سرسبد موسیقی بختیاری زنده یاد بهمن علاالدین، و… خودنمایی می کنند.

قنواتی افزود : آغاز شعر موج ناب از مسجدسلیمان بوده و این نشان می دهد که این شهرستان چه گوهرهایی گرانبهایی را در خود جای داده است. از اینرو بایستی برگزاری همایشی با عنوان شعر موج ناب در مسجدسلیمان در اولویت قرار گیرد تا با جبرگزاری سالانه این جشنواره اهمیت شعر ناب و نقش مسجدسلیمان در شکل گیری این جریان را یادآور شد.

وی در ادامه با تأکید بر این موضوع که اهمیت فرهنگ بیش از هر جریان دیگری ست و اگر قرار است شهری توسعه پایدار پیدا کند باید توسط اهل فرهنگ صورت پذیرد خاطرنشان ساخت: دروازه پیشرفت و توسعه پایدار شهرها از جمله مسجدسلیمان از فرهنگ می گذرد و امیدوارم تا با خیل هنرمندان موجود در شهرستان شاهد پیشرفت روزافزون این شهرستان باشیم.

قنواتی همچنین با اشاره به تولید هنری و اهمیت وفاق و همدلی در بین هنرمندان جامعه بر ضرورت تولید آثاری که هویت منطقه و شهرستان را تصویر بکشد تأکید نمود. پس از صحبت های همایون قنواتی تعدادی از هنرمندان مسجدسلیمان در حوزه های مختلف موسیقی، تئاتر، رسانه، فیلم و… به بیان سخنانی پرداخته و مشکلات و دغدغه های خودشان را اظهار داشتند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور پرشور هنرمندان خاطرنشان ساخت که از هیچ کوششی در حمایت از فرهنگ و هنر شهرستان و هنرمندان دریغ نخواهد نمود. در خاتمه این مراسم نیز با اعطای حکمی آرمان موری احمدی بعنوان رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان معرفی گردید.