عامل انسانی در تصادفات جاده مرگ تا چه میزان نقش دارد ؟!
عامل انسانی در تصادفات جاده مرگ تا چه میزان نقش دارد ؟!

سایت خبری شهر اولین ها// شمار جانباختگان حوادث رانندگی در طرح نوروزی ۹۴ گرچه نسبت به سال ۹۳، کاهشی ۱۰٫۷ درصدی داشت، اما در این بین آمار تصادفات مرگبار در ۹ استان کشور افزایش داشت و پنج استان نیز بیشترین تصادفات رانندگی را به نام خود ثبت کردند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، […]

سایت خبری شهر اولین ها// شمار جانباختگان حوادث رانندگی در طرح نوروزی ۹۴ گرچه نسبت به سال ۹۳، کاهشی ۱۰٫۷ درصدی داشت، اما در این بین آمار تصادفات مرگبار در ۹ استان کشور افزایش داشت و پنج استان نیز بیشترین تصادفات رانندگی را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، علیرغم افزایش ها و کاهش های آمار جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز۹۴ اما پنج استان بیشترین تعداد جانباختگان را در سراسر کشور به نام خود ثبت کردند، بر این اساس استان های فارس ، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و خوزستان به ترتیب با ۹۳، ۷۴ ، ۶۶، ۶۱ و ۶۰ مورد فوتی بیشترین مرگ در پی حواث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در تشریح علل بروز حوادث رانندگی در ایام نوروز به ایسنا می‌گوید: خستگی و خواب آلودگی در صدر علل بروز حوادث رانندگی به ویژه در ایام نوروز است و پس از آن سرعت و سبقت غیرمجاز ازعوامل مهم حادثه ساز محسوب می شوند. در وقوع تمامی این حوادث عامل انسانی نقش مهمی دارد و با رعایت یکسری نکات ساده به راحتی می توان از وقوع آنها جلوگیری کرد. رانندگان باید مسیر سفر را نیز به عنوان بخشی از سفر خود بدانند و درمقاطع زمانی دو ساعته حتما مدتی را استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

رحمانی بهترین زمان سفر را ساعات ابتدایی روز می داند و می‌گوید: گاهی رانندگان بعد از فعالیت روزانه و بدون استراحت وارد جاده‌ها می‌شوند و طبیعی است که در این شرایط احتمال بروز حوادث رانندگی نیز بالاتر می رود. هنگام بازگشت از سفر نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که حتما خواب و استراحت کافی داشته و سپس پشت فرمان بنشینند.

به گزارش ایسنا، اقدامات دستگاه های مختلف در حالی برای کاهش شمار جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز امسال ادامه دارد که رانندگان مهم ترین عامل در کاهش این آمار هستند.

در استان خوزستان نیز محور اهواز-مسجدسلیمان یکی از محورهای حادثه خیز بشمار می رود که سالهاست جان شمار زیادی از شهروندان را می گیرد و بدون شک عامل انسانی و موارد فوق الذکر در کنار عرض پایین جاده و مشکلات فنی مسیر نقش عمده ای در بروز حوادث داشته اند که امیدواریم با کاهش تخلفات رانندگی و دقت بیشتر در حین مسیر کاهش تلفات جاده ای را شاهد باشیم.