بررسی وضعیت تنفسی شهروندان شهر گلگیر
بررسی وضعیت تنفسی شهروندان شهر گلگیر

سایت خبری شهر اولین ها// شهروندان شهر گلگیر مسجدسلیمان به مناسبت روز هوای پاک و با هدف ارتقاء سطح سلامت و بررسی وضعیت تنفسی به طور رایگان تست ریه شدند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، این برنامه روز شنبه  ۳ بهمن، به مناسبت هفته هوای پاک در خانه بهداشت شهرگلگیر و با همکاری […]

سایت خبری شهر اولین ها// شهروندان شهر گلگیر مسجدسلیمان به مناسبت روز هوای پاک و با هدف ارتقاء سطح سلامت و بررسی وضعیت تنفسی به طور رایگان تست ریه شدند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، این برنامه روز شنبه  ۳ بهمن، به مناسبت هفته هوای پاک در خانه بهداشت شهرگلگیر و با همکاری اداره بهداشت شهرستان مسجدسلیمان، کارکنان شهرداری و خانه بهداشت شهرگلگیر و همچنین کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد و شهروندان با حضور پزشک متخصص و دستگاه اسپرومتری مورد معاینه قرار گرفتند و در صورت وجود بیماری به مراکز مربوطه برای ادامه درمان معرفی شدند.

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان با بیان این مطلب گفت: در شهر گلگیر آنچه که اهمیت دارد این است که با توجه به استقرار  منابع آلاینده هوا در این شهر، آلودگی هوا در این محیط تولید می شود و سالمندان و کودکان بیش از دیگران در معرض مشکلات تنفسی و قلبی قرار می گیرند که انجام معاینات و تست های تنفسی می تواند وضعیت فعلی آنها را مشخص و راهکارهای لازم را برای پیشگیری و درمان از این بیماریها ارائه دهد.

اسپیرومتری روشی است که به صورت پاراکلینیکال جهت کشف نارسایی های ریوی استفاده می شود. امروزه اسپیرومتری مهمترین، در دسترس ترین و کم هزینه ترین آزمون جهت بررسی عملکرد ریه است.

ارزیابی فعالیت پایه ریه، پیگیری برخی از بیماری ها و پاسخ آنها به درمان، ارزیابی کلی شدت بیماری های انسدادی و تحدیدی ریه، بررسی پاسخ بیمار به داروهای گشاد کننده برونش، پیش بینی ریسک اعمال جراحی و تعیین ناتوانی تنفسی در بیماریهای شغلی عمده اهدافی است که در انجام تست اسپیرومتری دنبال می شود.

از این آزمایش به عنوان تست غربال گری و تشخیص زودرس بیماری‌های ریه که فاقد علائم بارز می باشند و همچنین در بررسی بیماران مبتلا به سرفه مزمن، تنگی نفس یا رادیوگرافی غیر طبیعی از قفسه سینه نیز استفاده می شود.

نجاتی در پایان خاطرنشان کرد: در این برنامه تعداد ۳۰ نفر از اهالی روستا به منظور انجام تست اسپیرومتری به کارشناس مسؤول بهداشت حرفه ای شهرستان مسجدسلیمان مراجعه کردند./خوزنیوز