سلب امنیت شهروندان با قرار گرفتن سلاح در دست مردم عادی/ وقوع قتل در حوالی نیمه شب
سلب امنیت شهروندان با قرار گرفتن سلاح در دست مردم عادی/ وقوع قتل در حوالی نیمه شب

سایت خبری شهر اولین ها// باز هم درگیریهای مسلحانه و اینبار جان جوان دیگری در مسجد سلیمان گرفته شد .حوالی نیمه شب گذشته صدای شلیک های پی در پی خواب اهالی یکی از مناطق مسکونی مسجدسلیمان را آشفته کرد  .و طولی نکشید خبر کشته شدن یکی از جوانان این منطقه نه تنها در سطح محله […]

سایت خبری شهر اولین ها// باز هم درگیریهای مسلحانه و اینبار جان جوان دیگری در مسجد سلیمان گرفته شد .حوالی نیمه شب گذشته صدای شلیک های پی در پی خواب اهالی یکی از مناطق مسکونی مسجدسلیمان را آشفته کرد  .و طولی نکشید خبر کشته شدن یکی از جوانان این منطقه نه تنها در سطح محله بلکه در سطح شهرستان به گوش همه رسید. این حادثه دومین مورد مشابه پس از قتل جوانی دیگر در اواسط مهرماه بود.

صرف نظر از انگیزه های  این درگیری و موارد مشابه چند سوال در ذهن بسیاری از مردم نقش می بندد :

۱.چگونه قاتل در این مورد و قاتلین دیگر در موارد مشابه  به راحتی به سلاح دسترسی پیدا می کنند ؟

۲.واقعا کدام نهاد و یا سازمان باید نسبت به این همه سلاح مجاز و غیر مجاز کنترل و نظارت داشته باشد ؟

۳. علت  وجود و توزیع این همه سلاح در بین مردم عادی چه می باشد ؟

براستی زمانی که در قالب نقاط کشور,منطقه شکار ممنوع وجود دارد و اکثر افراد شکارچی حرفه ای و یا دارای پروانه شکار نمی باشند چه لزومی به وجود این همه سلاح شکاری و غیره در بین مردم می باشد .

صرف نظر از  آسیب های زیست محیطی که توزیع این حجم بالای سلاح به بار آورده است ,چرا نباید قبل از واگذاری سلاح به افراد انها را مورد تست های روانپزشکی قرار داد تا از سلامت روانی آنها مطمئن شد.و یا اینکه تحقیقات مفصل در مورد صلاحیت,نیت,و نوع استفاده فرد از سلاح صورت گیرد و اگر واقعا شخصی واجد شرایط از هر لحاظ قرار نگرفت از دسترسی آن به سلاح جلوگیری شود.

اگر برخی از افراد بحث دفاع از خود را درمورد لزوم نگه داری سلاح عنوان می کنند در پاسخ باید گفت که در حال حاضر خود وجود این سلاح  بیشترین تهدید برای امنیت به شمار می اید که آرامش را نه تنها در زندگی روزمره بلکه در مراسمات عذا و شادی نیز از همگان سلب نموده  و متاسفانه هر ازگاهی اخباری در مورد بی احتیاطی و کشته شدن افراد از سنین و اقشار مختلف در مراسم ها به گوشمان می رسد.

حادثه تلخ اخیر در مسجدسلیمان  زمانی به وقوع پیوست که هنوز مردم خوزستان و حتی کشور تلخی حادثه فجیع منطقه میداوود شهرستان باغملک را در کام خود احساس می کنند و چند ماه دور تر کشته شدن سه تن از هموطنانمان در منطقه مرغاب ایذه یا کشته شدن هفت نفر در شهرستان رامهرمز دیگر کار را از تلنگر به مردم و  مسئولین گذرانده و این اخبار تلخ مانند ضربات پتک بر روح و روان مردم می نشیند.

ولی ای کاش هر چه سریعتر  مسئولین و متولیان امر فکری به حال مدیریت بیشتر و بهتر بر روی وجود انواع سلاح در بین مردم باشند تا از این پس کمتر شاهد کشته شدن عزیزانمان که  بی گناه و صرفا بعنوان رهگذر و یا موارد مشابه دچار آسیب می شوند باشیم.

لازم به ذکر است  طرح جمع آوری سلاح های غیر مجاز و صدور مجوز برای آنها پس از مدتی از سوی دولت خود زمینه ساز خرید و فروش هر چه بیشتر سلاح های غیر مجاز در بین افراد گردید.زیرا بسیاری از افراد با قیمت های پایین آنها را خریداری کرده و به انتظار شروع مجدد طرح های مشابه می نشینند و در این بین با یک عصبانیت و یا بی احتیاطی زمینه ساز حوادثی تلخ و غیر قابل جبران می شوند.

به راستی وقتی ما از جنوبی ترین نقطه کشورمان به شمالی ترین نقطه کشورمان در امنیت کامل سفر می کنیم این خود نشانه امنیت و آرامش کشور نیست ؟ در حالی که در تمامی کشورهای همسایه این همه ناامنی و نابسامانی وجود دارد دیگر چه نیازی به نگه داری این  حجم بسیار بالا و  وحشتناک سلاح در بین مردم عادی شهرنشین می باشد.

قطعا  این حادثه در مسجدسلیمان و یا موارد مشابه ذکر شده آخرین موارد از این گونه حوادث نخواهند بود  و تا زمانی که مسئولین  رده بالا فکری اساسی به حال این مشکل فاجعه ساز نکنند  این حوادث تلخ تکرار شدنی خواهد بود ./آسماری نیوز