رد صلاحیت ها شاید ناشی از نرسیدن برخی مستندات به هیات های نظارت باشد
رد صلاحیت ها شاید ناشی از نرسیدن برخی مستندات به هیات های نظارت باشد

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: در رد صلاحیت کاندیداها ممکن است مستنداتی به شورای نگهبان رسیده باشد که پیش از آن به هیات های نظارت نرسیده باشند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از ایرنا ابوالحسن معماریان در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه در مصلای […]

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: در رد صلاحیت کاندیداها ممکن است مستنداتی به شورای نگهبان رسیده باشد که پیش از آن به هیات های نظارت نرسیده باشند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از ایرنا ابوالحسن معماریان در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار کرد: ممکن است در مراحل نظارت، نامزدها شرایط را احراز کنند اما در شورای نگهبان تایید نشوند که شاید مدارک و مستنداتی از سوی مراجع چهارگانه به شورای نگهبان رسیده باشد که پیش از آن به هیات های قبلی نرسیده باشد.
وی با بیان اینکه در بررسی صلاحیت ها نخست هیات های اجرایی مسئولیت رسیدگی به صلاحیت کاندیداها را دارند افزود: هیات نظارت استان پس از انجام بررسی ها نتیجه بررسی خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام و نتایج را به فرمانداری ها ابلاغ و آنها به نامزدها اعلام می کنند.
معماریان گفت: در مرحله بعد نیز شورای نگهبان نتیجه نهایی و قطعی رسیدگی به صلاحیت ها را اعلام می کند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان ادامه داد: همچنین در بررسی های محل سکونت کاندیداها است که هر چند هیات های اجرایی بر اساس ماده 50 آن بررسی ها را انجام دهند اما آنچه موجب احراز نشدن شرایط می شود نداشتن نشانی دقیق یا سکونت داشتن در مکان دیگری است.
وی یادآور شد: هم اکنون افرادی که رد صلاحیت شدند در حال بررسی هستند و نتیجه آنها اعلام خواهد شد.
معماریان با اشاره به فتنه 88 گفت: بزرگترین ظلم و جنایت در حق انتخابات این بود که فتنه گران به قانون تمکین نکردند و ظلم بزرگی را روا داشتند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان تصریح کرد: در انتخابات نامزدها به یکدیگر نباید اهانت کنند و وعده های غیرعملی ندهند و صادقانه سخن بگویند.
وی اضافه کرد: انتخابات یک نعمت بزرگ و فرصت مناسبی است که لازمه آن شکرگزاری در مقابل درگاه خداوند است زیرا در این مدت در نظام انتخابات بر امتداد و عظمت نظام افزوده و هر نعمت بزرگی را باید شکرگزاری کرد.
معماریان با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در روزهای اخیر بیان کرد: انتخابات باید سالم برگزار شود و اجازه ندهیم که با برخی رفتارهای نسنجیده این عمل بزرگ مشوش و مشبه شود.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: فرمایش های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات را مدنظر قرار دهیم و به آن جامه عمل بپوشانیم.
وی ادامه داد: حق الناس در انتخابات حق داوطلب است که اگر آدم صالحی باشد آن را رد نکنید و حق نظام هم آن است که آدم ناصالح را به مجلس راه ندهند.
معماریان خاطر نشان کرد: اگر کسی صلاحیت های قانونی را نداشته باشد نباید صرف نظر کرد و قوانین را مدنظر قرار نداد و بر اثر غفلت وارد انتخابات شود که این امر باطل کردن حق مردم است.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری گفت: هر نتیجه ای که در انتخابات حاصل شد همه باید در مقابل آن نتیجه تمکین کنند.