طی ۲۴ ساعت گذشته ، کمترین میزان بارش ها در مسجدسلیمان بود…
طی ۲۴ ساعت گذشته ، کمترین میزان بارش ها در مسجدسلیمان بود…

سایت خبری شهر اولین ها// مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارندگی با ۵۰ میلی متر در باغملک و کمترین آن نیز در مسجدسلیمان و اهواز ثبت شده است. کوروش بهادری چهارشنبه اظهار کرد: همچنین در این مدت، ایذه ۳۵، دهدز ۳۰، لالی و ماهشهر ۲۰، شادگان ۱۹، رامهرمز، امیدیه و […]

سایت خبری شهر اولین ها// مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارندگی با ۵۰ میلی متر در باغملک و کمترین آن نیز در مسجدسلیمان و اهواز ثبت شده است.

کوروش بهادری چهارشنبه اظهار کرد: همچنین در این مدت، ایذه ۳۵، دهدز ۳۰، لالی و ماهشهر ۲۰، شادگان ۱۹، رامهرمز، امیدیه و حسینیه اندیمشک ۱۷، آغاجاری ۱۵، گتوند ۱۴، مسجدسلیمان ۱۰ و اهواز ۶٫۵ میلی متر ثبت شده است.

وی افزود: ناپایداری ها ادامه دارد و بارش ها دوباره از بعداز ظهر روز چهارشنبه در بیشتر نقاط استان آغاز می شود و این وضعیت تا اواخر وقت فردا با اوج فعالیت سامانه بارشی ادامه دارد.

بهادری ادامه داد: چهارشنبه و پنج شنبه پدیده های تند باد شدید نیز وجود دارد اما به علت بارش های خوب احتمال وقوع گرد و خاک بعید است و در صورت وقوع ، به شدت روز سه شنبه نخواهد بود.

گرد و غبار در روز سه شنبه، تمام شهرهای استان را فرا گرفت و شعاع دید را در اهواز به ۷۰۰ متر کاهش داد.

طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، در ساعت ۱۳ سه شنبه میزان ریزگردها در اهواز به یک هزار و ۴۲۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیش از ۹٫۵برابر حد مجاز می باشد.

مدارس آبادان و خرمشهر در نوبت عصر روز سه شنبه به دلیل شدت گرد و غبار تعطیل شدند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بارش ها می تواند باعث طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شود و از آنجایی که بارش ها تندری هستند در یک یا دو ساعت ممکن است مقدار زیادی بارش داشته باشیم.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز، آبادان و ماهشهر با ۳۰ و دهدز با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.

بهادری اظهار کرد: دمای هوای اهواز بین ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد در نوسان است و خلیج فارس نیز مواج می باشد.

مرجع / ایرنا