سرمربی سابق نفت مسجدسلیمان: افراد منشوری جایگاه بالاتری گرفتند
سرمربی سابق نفت مسجدسلیمان: افراد منشوری جایگاه بالاتری گرفتند

سایت خبری شهر اولین ها// سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: متأسفانه افرادی که اسامی آنها بعنوان افراد منشوری مطرح شد، جایگاه بالاتری در فوتبال ایران پیدا کردند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از خوزستان اسپورت، در پی مصاحبه ارسطو جهانداری مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اهواز با خوزستان اسپورت، […]

سایت خبری شهر اولین ها// سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: متأسفانه افرادی که اسامی آنها بعنوان افراد منشوری مطرح شد، جایگاه بالاتری در فوتبال ایران پیدا کردند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از خوزستان اسپورت، در پی مصاحبه ارسطو جهانداری مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اهواز با خوزستان اسپورت، داریوش یزدی سرمربی فصل گذشته این تیم خواستار درج توضیحاتی در پاسخ اظهارات جهانداری شد که عیناً مشاهده می‌کنید.

خواستم کار ناتمام را تمام کنم
دلایل بازگشتم به استقلال اهواز در سال گذشته، اتمام کار ناتمام سال ۸۸ و ارادتم به هواداران واقعی استقلال بود.
در سال ۸۸ تیم را در ته جدول تحویل گرفتم و تا جمع ۴ تیم بالای جدول بالا آوردم ولی مرا برکنار کردند و فیروز کریمی را آوردند که در نهایت استقلال اهواز نزول کرد. پارسال به استقلال اهواز برگشتم تا کار ناتمام را به پایان برسانم و این تیم را به لیگ برتر بیاورم.
اگر مسائل مالی برایم اهمیت داشت، به پیشنهادات سایر تیم ها جواب مثبت می‌دادم ولی چون استقلال اهواز و هوادارانش را دوست داشتم، به این تیم رفتم. باشگاه استقلال اهواز به من ۱۵۰ میلیون پیشنهاد داد و من هم همان مبلغ را پذیرفتم.

به من مربی پیشنهاد دادند
هنگام عقد قراردادم با توجه به اینکه به من گفتند فقط دو میلیارد تومان برای عقد قرارداد با همه بازیکنان در نظر گرفته شده، به باشگاه اعلام کردم مشکلی با این موضوع ندارم و می‌توانم تیم را براساس بازیکنان جوان و باانگیزه ببندم ولی در مقابل باید تعداد تمرینات بیشتر با کیفیت بالا انجام بدهیم و برای این کار نیازمند اردوهای متعدد هستیم.
ضمن اینکه شرطم برای استقلال اهواز، داشتن اختیار تام در زمینه انتخاب اعضای کادر فنی و بازیکنان بود که مورد موافقت باشگاه قرار گرفت.
پس از اینکه قراردادم را امضا کردم، آقای جهانداری که مدیرعامل باشگاه بودند، راهی خارج از کشور شدند و برنامه آماده سازی تیم در حساس ترین زمان ممکن که از قبل به ایشان ارائه شده بود، با تأخیر مواجه شد. ایشان وقتی از خارج برگشتند، یک مربی از تیم های پایه استقلال اهواز به من معرفی کردند و گفتند باید در کادر فنی تیم بزرگسالان قرار بگیرد که من مخالفت کردم و کم کم مشکلات و فشارها شروع شد.

پول غذاخوری را ندادند
پس از رایزنی با دوستانم توانستم اولین اردوی تدارکاتی را در شهرستان بروجن هماهنگ کنم. اردویی در یک منطقه خوش آب و هوا، با قیمت مناسب که تمرینات بسیار خوبی هم انجام دادیم ولی در همان اردو، دو نکته تاریک به وجود آمد.
اولین نکته این بود که آقای جهانداری در جلسه رسمی به بازیکنان اعلام کرد که قبل از انجام اولین بازی در لیگ دسته اول، حداقل ۳۰ درصد قراردادها را پرداخت می‌کند و بدین شکل برای بازیکنان توقع ایجاد کرد. نکته دوم هم در خاتمه اردو اتفاق افتاد و هنگام ترک محل متوجه شدیم آقایان مبلغ ۷ میلیون تومان پول غذاخوری که به اعضای تیم استقلال اهواز سرویس می‌داد را پرداخت نکرده بودند و ما را شرمنده کردند. برای خودم تأسف خوردم که با استفاده از اعتبار دوستانم در بروجن این اردو را هماهنگ کردیم ولی آقایان بدون دادن پول رستوران از محل رفتند که ظاهراً تا همین الان هم پول مردم را نداده‌اند.
البته مشکلات به همین جا ختم نشد و پس از این اردو بود که مشکلات دیگری نظیر تهیه البسه و مسائل جانبی دیگری برای تیم به وجود آمد.

هر روز یک لیست می‌دادند
هر روز از طرف آقای جهانداری و اطرافیان ایشان یک لیست از بازیکنان پیشنهادی به من ارائه می‌شد ولی با توجه به شناختی که از بازیکنان لیگ یک داشتم و اینکه می‌خواستم تیم خوبی را برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی ببندم، با جذب این نفرات مخالفت می‌کردم.
وقتی فشارها زیاد شد، چند مرتبه تصمیم به استعفا گرفتم ولی پس از اینکه فکر کردم، دیدم که این مربیان و بازیکنان با توجه به درخواست من به استقلال اهواز آمده‌اند و درست نبود که آنها را رها کنم. در نهایت تصمیم گرفتم بمانم و تا روز آخر با مشکلات بجنگم.

بازیکنان خاص به من معرفی کردند
در اردوی بعدی که در تهران برپا شد، یک بازیکن که از روزهای قبل به من معرفی شده بود، به محل اردوی تیم آمد و گفتند این بازیکن از بستگان فلان مسئول فدراسیون است و باید او را در تیم نگه داریم تا در قبالش امتیازاتی از فدراسیون بگیریم. من با حضور بازیکن در ادو موافقت کردم ولی گفتم اگر بازیکن ضعیفی باشد، او را خط می‌زنم و کاری به مسائل پشت پرده ندارم. در نهایت پس از تست فنی آن بازیکن و اطمینان از اینکه در سطح تیم ما نیست، او را خط زدم.
آقای مدیرعامل سپس بازیکن دیگری معرفی کرد و گفت از نزدیکان فلان داور قدیمی فوتبال ایران است و اگر او را جذب کنیم، در جریان مسابقات کمک های خاصی به تیم ما می‌شود. آن بازیکن را قبول نکردم و اختلافات ما بیشتر شد.

چطور مرا سرمربی کردند؟
آقای جهانداری گفتند که یزدی را شادروان سعدی به من معرفی کرد و گزینه من برای سرمربیگری نبوده است.
شادروان سعدی دوست و همبازی من بوده است اما سئوالم اینست که چگونه مدیرعامل یک باشگاه باسابقه حاضر می‌شود سکان هدایت تیمش را به یک مربی بدهد که او را نمی‌شناشد و اعتقادی هم به کارش ندارد؟ آیا بدلیل چنین تصمیماتی نیست که استقلال اهواز را طی یک سال اخیر به این روز انداختند؟

جهانداری باعث اعتصاب شد
اعتصاب بازیکنان را آقای جهانداری باعث شد، با همان وعده نادرستی که گفت قبل از شروع لیگ دسته اول حداقل ۳۰ درصد قراردادهای بازیکنان را پرداخت می‌کنم.
دقیقاً بعد از بازی دوم که از بوشهر به اهواز برمی‌گشتیم، تعدادی از بازیکنان در اتوبوس نزد من آمدند و گفتند که می‌خواهیم اعتصاب کنیم و سر تمرینات حاضر نشویم. من شدیداً مخالفت کردم و از بازیکنان خواستم چنین کاری نکنند. سرهنگ برهمن در آن لحظه شاهد همه صحبت ها بود.
در همین رابطه با آقای جهانداری تماس گرفتیم و به ایشان گزارش دادیم ولی آقای مدیرعامل گفت من تمام آئین نامه ها را حفظ هستم و تمامی این بازیکنان را محروم خواهم کرد. به ایشان گفتم چرا باید چنین کاری کنیم؟ آیا بهتر نیست به جای محروم کردن بازیکنان تیم، از وقوع اعتصاب پیشگیری کنیم؟ به هر حال تا هفته چهارم پیش رفتیم که بعد از بازی با فولادنوین اهواز، باز هم همان صحبت ها از طرف بازیکنان مطرح شد ولی با مخالفت من روبرو شدند و به تمرینات ادامه دادند.

اصلاً از آقایان چک نگرفتم
قبل از سفر به شهرستان یزد در هفته ماقبل پایانی دور رفت فصل گذشته، اعتصاب جدی شد و بازیکنان گفتند تا پول ما را ندهند، بازی نمی‌کنیم. در نهایت شادروان سعدی پس از مشورتی که با بازیکنان تیم انجام داد، به آقای جهانداری پیشنهاد کرد در قبال طلب بازیکنان به آنها چک بدهد تا پس از مسابقه، مطالبات آنها پرداخت شود.
اینکه گفته شده داریوش یزدی تا شخصاً چک نگرفت، اجازه نداد بازیکنان استقلال اهواز به میدان بروند، کذب محض است. من اصلاً از آقایان چک نگرفتم. شما می‌توانید از سرپرست فصل گذشته استقلال اهواز که از پیشکسوتان استقلال و مردان خوشنام فوتبال استان است، در رابطه یا این موضوع استعلام کنید. قطعاً احمد خدریان به شما خواهد گفت که من از جهانداری چک دریافت نکردم.
داستان چک، یک داستان ساختگی بود که آقایان درست کردند تا مرا برکنار کنند. با توجه به اینکه استقلال اهواز پس از تیم فولادنوین در رده دوم جدول قرار داشت، این دوستان برای برکناری من هیچ گونه توجیه فنی نداشتند و با این داستان ساختگی قصد توجیه تصمیم خود را داشتند.

افراد منشوری جایگاه بالاتری گرفتند
اینکه جهانداری گفته ما یک بازیکن منشوری از تیم راهیان کرمانشاه آوردیم و با او قرارداد بستیم، کذب محض است.
بازیکن مورد اشاره اصلاً محروم نشده بود. چگونه ممکن است من که ادعای اخلاق گرایی دارم، برای تیمم بازیکن منشوری بیاورم؟ متأسفانه در فوتبال این مملکت هر کس که منشوری لقب گرفته، پس از مدتی جایگاه بالاتری در فوتبال ایران به دست آورده اما یقین بدانید که ادعای جهانداری درباره اینکه من بازیکن منشوری به استقلال اهواز آوردم، کذب محض است.

خواستم هواداران در جریان حقایق قرار بگیرند
این مواردی که گفتم، فقط بخشی از مشکلاتی بود که سال گذشته در استقلال اهواز برای ما درست کردند. من در دفاع از خودم در برابر اتهامات آقای مدیرعامل که در پرانتز باید به او لقب تخریب کننده و تحقیر کننده استقلال اهواز بدهم، این حرف ها را زدم.
حرف های مهمی را هم نگه داشته‌ام که اگر بخواهند باز هم به مردم اطلاعات غلط بدهند، در اختیار هواداران بگذارم. من از خودم دفاع کردم تا هواداران در جریان حقایق قرار بگیرند. طرفداران استقلال اهواز عاشقانه این تیم را ددوست دارند ولی متأسفانه از سال گذشته که پای برخی آقایان به استقلال باز شد، این تیم روز خوش ندیده است.