بایکوت طرح تفکیک زباله ها و تهدید سلامت شهروندان همچنان ادامه دارد … + تصاویر
بایکوت طرح تفکیک زباله ها و تهدید سلامت شهروندان همچنان ادامه دارد … + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//منطقه مسکونی کوی شهید سلیمانی (مالجونکی) از لحاظ بهداشتی وضعیت نامناسبی دارد , بطوریکه دره فاضلاب رو باز چندین کیلومتری مسجدسلیمان هم از این منطقه مسکونی عبور می کند و سلامت و بهداشت اهالی این منطقه را به خطر انداخته است . به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، زباله های […]

سایت خبری شهر اولین ها//منطقه مسکونی کوی شهید سلیمانی (مالجونکی) از لحاظ بهداشتی وضعیت نامناسبی دارد , بطوریکه دره فاضلاب رو باز چندین کیلومتری مسجدسلیمان هم از این منطقه مسکونی عبور می کند و سلامت و بهداشت اهالی این منطقه را به خطر انداخته است .

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، زباله های سطح شهر مسجدسلیمان روزانه توسط خودروهای حمل زباله شهرداری مسجدسلیمان جمع آوری شده و در مکانی  در منطقه کوی شهید سلیمانی ( مالجونکی ) جمع می شوند تا بصورت یکجا  بوسیله  ماشین دیگری به سایت دفن زباله خارج از شهر منتقل شوند .

اما این جمع آوری زباله ها در منطقه مالجونکی مشکلاتی را برای اهالی  این منطقه مسکونی ایجاد کرده  که موجب نارضایتی ساکنین منطقه مالجونکی شده است .

یکی از اهالی این منطقه گفت : مکانی  که برای جمع آوری و انتقال زباله ها انتخاب شده در نزدیکی خانه های مردم قرار دارد ضمن اینکه یک سالن ورزشی  هم در فاصله چند متری محل انباشت زباله ها قرار دارد .

وی می گوید : زباله های انباشته شده بعضا با وزش باد در منطقه پخش می شوند و بوی نامطبوع و تجمع حشرات و حیوانات موذی را در منطقه مالجونکی در پی دارد .

وی ادامه داد : متاسفانه خودروی حمل زباله ها به صورت غیر بهداشتی زباله ها را منتقل می کند و چندین تن زباله با خودروی تریلی و به صورت رو باز با عبور از کنار خانه های مردم زباله ها را به بیرون از شهر منتقل می کند . انتظار داریم سازمان حفاظت محیط  زیست شهرستان , شبکه بهداشت و درمان , شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه هرچه سریعتر  اهالی این منطقه را از این معضل زیست محیطی و خطر آفرین نجات دهند .

منطقه مسکونی کوی شهید سلیمانی (مالجونکی) از لحاظ بهداشتی وضعیت نامناسبی دارد , بطوریکه دره فاضلاب رو باز چندین کیلومتری مسجدسلیمان هم از این منطقه مسکونی عبور می کند و سلامت و بهداشت اهالی این منطقه را به خطر انداخته است .

گفتنی  است که تفکیک زباله ها از مبدا و احداث یک کارخانه بازیافت زباله از اقداماتی است که می توان برای جلوگیری از انتشار بیماری وکاهش معضلات زیست محیطی زباله ها انجام داد.

آسماری نیوز