اعتراض مردم بختیاری شهرستان بهبهان در خصوص اعمال تبعیض استخدام نیروهای بومی
اعتراض مردم بختیاری شهرستان بهبهان در خصوص اعمال تبعیض استخدام نیروهای بومی

سایت خبری شهر اولین ها// اعتراض مسالمت آمیز مردم بختیاری شهرستان بهبهان در انتقاد از تبعیض در استخدام نیروهای بومی، به خشونت کشیده شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از ایبنانیوز ، مردم بختیاری منطقه شهرویی شهرستان بهبهان در اعتراض به تبعیض سازمان یافته علیه مردم بومی دست به اعتراض مسالمت […]

سایت خبری شهر اولین ها// اعتراض مسالمت آمیز مردم بختیاری شهرستان بهبهان در انتقاد از تبعیض در استخدام نیروهای بومی، به خشونت کشیده شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از ایبنانیوز ، مردم بختیاری منطقه شهرویی شهرستان بهبهان در اعتراض به تبعیض سازمان یافته علیه مردم بومی دست به اعتراض مسالمت آمیز زدند و اقدام به تشکیل زنجیره انسانی در اطراف پالایشگاه بیدبلند ۲ (واقع در ۳۲ کیلومتری غرب بهبهان) نمودند که این اعتراضها در شامگاه سه شنبه با مداخله یگان های نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد.

منابع غیردولتی و فعالان مدنی بختیاری می گویند یک نفر کشته شده و تعدادی به ضرب گلوله زخمی شده اند که حداقل حال یک نفر از ایشان وخیم گزارش شده است. از فعالیت خبرنگارانی که برای تهیه گزارش خبری و عکس برداری و مصاحبه با زخمی شدگان در بیمارستان شهیدزاده بهبهان حضور یافته بودند، جلوگیری شده است.

فعالان مدنی بختیاری در بهبهان می گویند پالایشگاه بیدبلند ۲ در اراضی کشاورزی بختیاری ها ساخته شده و مسئولان دولتی در جریان تملک اراضی با وعده ی استخدام زمین های کشاورزی آنان را با قیمتی نازل تملک کرده اند و اکنون که پالایشگاه ساخته شده و آگهی استخدام منتشر شده، سهمیه ای برای این گروه از کشاورزان بختیاری که اراضی خود را در جریان ساخت پالایشگاه بیدبلند ۲ از دست داده اند در نظر گرفته نشده است.

فرماندار بهبهان در اظهاراتی، به جای تأکید بر حل و فصل مسالمت آمیز اختلافها، مطالبات مردم را «غیرمنطقی» دانست و آنها را مسبب درگیری معرفی کرد و مدعی شد مردم به نیروی انتظامی «حمله» کرده اند. منابع غیردولتی و شاهدان محلی، سخنان فرماندار مبنی بر پیشدستی مردم در حمله به نیروی انتظامی را تکذیب کرده اند.