رئیس مرکز بهداشت مسجدسلیمان :تاکنون موردی از آنفلوآنزا در مسجدسلیمان مشاهده نشده است
رئیس مرکز بهداشت مسجدسلیمان :تاکنون موردی از آنفلوآنزا در مسجدسلیمان مشاهده نشده است

سایت خبری شهر اولین ها//نائب فدایی رئیس مرکز بهداشت مسجدسلیمان تاکید کرد :بیماری آنفلوآنزای فصلی هر سال بروز می کند و انتظار می رود که امسال نیز مواردی از بیماری مشاهده شود لذا جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و فقط میبایستی کلیه همشهریان عزیز نسبت به رعایت توصیه های پیشگیرانه و بهداشتی توجه نمایند […]

سایت خبری شهر اولین ها//نائب فدایی رئیس مرکز بهداشت مسجدسلیمان تاکید کرد :بیماری آنفلوآنزای فصلی هر سال بروز می کند و انتظار می رود که امسال نیز مواردی از بیماری مشاهده شود لذا جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و فقط میبایستی کلیه همشهریان عزیز نسبت به رعایت توصیه های پیشگیرانه و بهداشتی توجه نمایند و در صورت بروز هر گونه علائمی به پزشک مراجعه نمایند.

نایب فدائی رئیس مرکز بهداشت مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری شهر اولین ها گفت : آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی است که در اثر تماس با ویروس آنفلوانزا ایجاد می گردد و در هر سنی می تواند افراد را مبتلا سازد .

وی گفت :   ویروس های آنفلوانزای موجود در قطرات تنفسی از طریق سرفه و عطسه منتقل می  شوند. در اغلب موارد انتقال از فرد به فرد و یا از طریق تماس دست آلوده به  دهان و بینی صورت می گیرد. مهم ترین راه انتقال ویروس در محیط های بسته  پرجمعیت مثل اتوبوس از طریق هوا (سرفه یا عطسه) می باشد.

وی ادامه داد : علا ئم عمومی بیماری  آنفلوانزا شامل تب، لرز، سردرد، درد بدن، بی حالی و بی اشتهایی می باشد که پس از 1تا3 روز از زمان مواجهه با ویروس ایجاد می شوند. معمولا” بدن درد یا   سردرد بیشترین علامت مشکل ساز است و شدت آن با تب مرتبط است.

رئیس مرکز بهداشت مسجدسلیمان تصریح کرد : علائم عمومی  معمولا به مدت 3 روز باقی می مانند. علائم تنفسی شامل سرفه خشک، درد شدید گلو،  انسداد وآبریزش از بینی است و به طور معمول در شروع بیماری وجود دارند اما  هنگامی که  علائم عمومی کمرنگ می شوند ظاهر شده و 3 تا 4 روز بعد از فروکش کردن  تب، باقی می مانند.

وی تاکید کرد : رعایت فاصله از افراد مشکوک و مبتلا به بیماری حداقل یک  متر، شستن مکرر دستها با آب و صابون، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه،  دفن بهداشتی دستمال کاغذی های مصرف شده و خودداری از رها نمودن آن ها در محیط ، خود داری از در آغوش گرفتن، بوسیدن و دست دادن هنگام احوالپرسی، خودداری از  دست زدن به چشم ها و بینی هنگام بیماری ، مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علایم  بیماری شامل (تب،سرفه،گلو درد، درد بدن)، استراحت کافی ، تغذیه مناسب و  استفاده از مایعات هنگام بیماری و خودداری از ورود به مکان های شلوغ(مدارس ،  محل کار و غیره) تا بهبودی و رفع علائم بیماری از مهتمرین راه های پیشگیری از  این بیماری است.

نائب فدایی رئیس مرکز بهداشت مسجدسلیمان با تاکید بر اینکه  خوشبختانه تا کنون موردی از آنفلوآنزا در مسجدسلیمان مشاهده نشده است تاکید کرد :  بیماری  آنفلوآنزای فصلی هر سال بروز می کند و انتظار  می رود که امسال نیز مواردی از بیماری مشاهده شود لذا جای هیچ گونه نگرانی وجود  ندارد و فقط میبایستی کلیه همشهریان عزیز نسبت به رعایت توصیه های پیشگیرانه و بهداشتی توجه نمایند و در صورت بروز هر گونه علائمی به پزشک مراجعه نمایند.