گردشگری در مسجدسلیمان به روایت فراموشی و غفلت !؟ /پاسخگو چه کسی است ؟
گردشگری در مسجدسلیمان به روایت فراموشی و غفلت !؟ /پاسخگو چه کسی است ؟

شهر اولین ها// کمتر کسی را سراغ داریم که در هزاره سوم  در خصوص صنعت گردشگری بعنوان یکی از بهترین راه‌های جذب سرمایه در هر شهر اشتراک نظر نداشته باشد و مسجدسلیمان را در زمره شهرهای با موقعیت بسیار مناسبی از نظر تاریخی،صنعتی و موقعیت جغرافیایی قرار ندهد. این موضوع گویا توسط مسئولین متولی در […]

شهر اولین ها// کمتر کسی را سراغ داریم که در هزاره سوم  در خصوص صنعت گردشگری بعنوان یکی از بهترین راه‌های جذب سرمایه در هر شهر اشتراک نظر نداشته باشد و مسجدسلیمان را در زمره شهرهای با موقعیت بسیار مناسبی از نظر تاریخی،صنعتی و موقعیت جغرافیایی قرار ندهد. این موضوع گویا توسط مسئولین متولی در شهرستان مورد غفلت قرار گرفته و مدتهاست که مقوله گردشگری در شهر اولین ها به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش شهر اولین ها، شهرستان مسجدسلیمان یکی از مهمترین شهرهای خوزستان به لحاظ گردشگری است و بررسی آمار مسافران نوروزی هر ساله که علاوه بر بازدیدهای خانوادگی برای دیدن و لذت بردن از طبیعت بکر،کوه های سر به فلک کشیده و سایر اماکن تاریخی و باستانی به مسجدسلیمان سفر می کنند به نوعی بیانگر پتانسیل بالای شهرستان در زمینه گردشگری می باشد. دو سال پیش گوروئی فرماندار مسجدسلیمان از تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان برای سیاست‌گذاری مناسب در این بخش خبر داد و از بکارگیری تمام توان خود در راستای ایجاد بستری مناسب برای جذب گردشگر در مناطق جذاب توریستی در شهرستان خبر داد.

از طرفی رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مسجدسلیمان نیز از انبوه جاذبه‌های گردشگری شهرستان با خبرگزاری ها سخن گفته  اما آنچه بیش از همه مورد توجه قرار گرفته وضعیت تأمل برانگیز صنعت گردشگری در مسجدسلیمان است که انگار مدتها مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است. موضوعی که آنچنان نمی تواند خوشایند و مطلوب اهالی شهری باشد که داعیه دار اولین ها در کشور است.

این در حالی است که در بین جامعه نیز آنگونه که بایست در خصوص شناسایی آثارتاریخی و باستانی شهرستان به شهروندان نیز فعالیتهای فرهنگی صورت نگرفته و می توان ادامه این روند حتی موجب فراموشی آثارارزشمند تاریخی از اذهان اهالی خود شهرستان خواهد شد ! مادامی که شهرستانهای اطراف مسجدسلیمان از قبیل شوشتر ، دزفول و شوش سالانه با اقدامات صورت گرفته بر میزان جذب گردشگران از اماکن تاریخی – گردشگری و آثار باستانی خود تلاش می نمایند ، وضعیت کنونی این حوزه در مسجدسلیمان به هیچ وجه زیبنده شهر اولین ها نیست و انتظار می رود تا مسئولین ذیربط با بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های موجود رویکرد فعلی به موضوع گردشگری را دستخوش تغییر نمایند.

امیدواریم اکنون که از نظر آب و هوایی در فصل جذب گردشگر قرار داریم و چند ماه دیگر ایام نوروز را خواهیم داشت از فرصت استفاده نموده و در شناسایی بیشتر جاذبه های گردشگری شهرستان به دوستداران این صنعت و گردشگران سراسر کشور و حتی جهان اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.