کتاب “بازگشت دوباره به ایران” منتشر شد
کتاب “بازگشت دوباره به ایران” منتشر شد

شهر اولین ها// کتاب «بازگشت دوباره به ایران» نوشته دانیل هوگان با ترجمه دکتر وحید فرهادی چشمه مرواری توسط نشر آموزشی تألیفی ارشدان منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش شهر اولین ها، کتاب «بازگشت دوباره به ایران» نوشته دانیل هوگان به‌تازگی با ترجمه با ترجمه دکتر وحید فرهادی چشمه مرواری توسط نشر آموزشی […]

شهر اولین ها// کتاب «بازگشت دوباره به ایران» نوشته دانیل هوگان با ترجمه دکتر وحید فرهادی چشمه مرواری توسط نشر آموزشی تألیفی ارشدان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش شهر اولین ها، کتاب «بازگشت دوباره به ایران» نوشته دانیل هوگان به‌تازگی با ترجمه با ترجمه دکتر وحید فرهادی چشمه مرواری توسط نشر آموزشی تألیفی ارشدان منتشر و راهی بازار نشر شده است. کتاب حاضر خاطرات یک انگلیسی (دانیل هوگان نویسنده کتاب) در زادگاهش مسجدسلیمان و آبادان است و دارای بیست و دو فصل بوده که بیست و یک فصل آن درخصوص مسجدسلیمان می باشد. از این اثر بعنوان “تاریخ زنده مسجدسلیمان” یاد می شود و نویسنده آن به بیان تاریخ زادگاهش مسجدسلیمان و قوم بختیاری پرداخته است. فرادیک هوگان پدر نویسنده کتاب در مقطعی رئیس شرکت نفت مسجدسلیمان بود و اطلاعات کاملی از طوایف بختیاری، چگونگی خرید زمین ها، سران طوایف، زمان احداث بنگله ها و کمپ کرسنت، تاریخچه صحیح اسامی محلات بهمراه خاطرات قدیمی خانواده خود را از مسجدسلیمان به رشته تحریر درآورده است. 

گفتنی است در ابتدا قرار بود تا کتاب «بازگشت دوباره به ایران» با نام “ the gulf” انتشار یابد که بنا به دلایلی محقق نگردیدو این کتاب در ۲۵۸ صفحه و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه اخیراً به چاپ رسیده و از طریق کتابفروشی بامداد در مسجدسلیمان قابل دسترس تمامی علاقمندان تاریخ و فرهنگ مسجدسلیمان و بختیاری ها خواهد بود.