پویش مردمی ” سه شنبه های بدون خودرو ” در مسجدسلیمان شکل می گیرد …
پویش مردمی ” سه شنبه های بدون خودرو ” در مسجدسلیمان شکل می گیرد …

شهر اولین ها// رییس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان در نشست شورای ورزش شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد از شکل گیری پویش “سه شنبه های بدون خودرو” در شهرستان خبر داد. به گزارش شهر اولین ها، البرز حاجی پور رییس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان در نشست امروز شورای ورزش شهرستان از تشکیل […]

شهر اولین ها// رییس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان در نشست شورای ورزش شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد از شکل گیری پویش “سه شنبه های بدون خودرو” در شهرستان خبر داد.

به گزارش شهر اولین ها، البرز حاجی پور رییس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان در نشست امروز شورای ورزش شهرستان از تشکیل پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو در حمایت از ورزش دوچرخه سورای خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت توجه به ورزش دوچرخه سواری و در راستای اشاعه توسعه این فرهنگ در نظر داریم تا پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو را بزودی در مسجدسلیمان تشکیل دهیم و با کمک نهادها و مسئولین ذیربط آنرا به شکلی بهینه سازماندهی نماییم.

وی در ادامه گفت: مقرر گردید تا با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همایش عمومی با این عنوان و با هدف توسعه فرهنگ دوچرخه سورای برگزار نماییم که طی آن اثربخشی ورزش دوچرخه سورای بر سلامت جسمانی و روانی ، کاهش آلایندگی های محیط زیست و  کاهش ترافیک با حضور کارشناسان مربوطه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

حاجی پور تصریح کرد: طرح حمایت از ورزش دوچرخه سورای تحت عنوان پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو در اداره ورزش و جوانان شهرستان مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته که ضمن بهبود وضعیت ترافیک شهری و کاهش آلایندگی های زیست محیطی به گسترش ورزش همگانی و سلامت جسمانی جامعه نیز کمک شایانی خواهد نمود.

گفتنی است که پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو که در کمتر از ۵ ماه شکل گرفته حرکت بزرگی در کشور ایجاد نموده است . این پویش تلاش می کند تا مردم را تشویق کند که برای پاک ماندن هوای کشور، استان و شهر خود،تنها در یک روز از هفته قید خودروهای شخصی شان را بزنند و از وسایل حمل‌ ونقل عمومی یا دوچرخه استفاده کنند. با گدشت چند هفته از آغاز این پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» مورد استقبال باورنکردنی مردم و مدیران کشور قرار گرفت.