پروژه اجرای جاده کمربندی مسجدسلیمان در تعطیلی بسر می برد …
پروژه اجرای جاده کمربندی مسجدسلیمان در تعطیلی بسر می برد …

شهر اولین ها// با وجود گذشت 20 ماه از آغاز بکار اجرای جاده کمربندی مسجدسلیما، این پروژه بعلت مشکلات مالی تعطیل شده و به نظر می رسد با پیشرفت فیزیکی نسبتاً کمی که تاکنون داشته بهره برداری از این جاده در موعد مقرر را در هاله ای ابهام قرار داده است. به گزارش شهر اولین […]

شهر اولین ها// با وجود گذشت 20 ماه از آغاز بکار اجرای جاده کمربندی مسجدسلیما، این پروژه بعلت مشکلات مالی تعطیل شده و به نظر می رسد با پیشرفت فیزیکی نسبتاً کمی که تاکنون داشته بهره برداری از این جاده در موعد مقرر را در هاله ای ابهام قرار داده است.

به گزارش شهر اولین ها، اجرای جاده کمربندی در اکثریت شهرها ضمن اثربخشی بر کاهش ترافیک و برطرف نمودن گره های ترافیکی، در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و حتی مصرف سوخت نیز موثر خواهد بود. عملیات اجرای جاده کمربندی مسجدسلیمان نیز بهمن ماه 95 با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان,مهندس رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان,علی عسکر ظاهری نماینده ,علیرضا گوروئی فرماندار,علی عیدیوندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مسجدسلیمان و جمعی از مسئولین شهرستان آغاز شد.

قرار بود این جاده به طول 14کیلومتر و عرض 25 متر با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان طی 36 ماه احداث شود. عملیات اجرایی این جاده مدتی است که به دلیل مشکلات مالی با تعطیلی مواجه شده است. به گزارش یک منبع آگاه پیشرفت فیزیکی این جاده تاکنون و پس از گذشت 20 ماه از آغاز پروژه تنها حدود 30 درصد بوده است و این در حالی است که طبق برنامه زمانی از پیش تعیین شده 16 ماه دیگر و در بهمن ماه 98 این جاده بایستی به بهره برداری برسد.

با این حال عدم وصول مطالبات پیمانکار موجب شده تا این پروژه تعطیل شود و از آغاز بکار مجدد پروژه و تاریخ پایان عملیات و بهره برداری از این جاده اطلاعات دقیق  مشخصی در دست نیست. هر چند که مسیر این جاده از دانشگاه آزاد اسلامی  آغاز و از ارتفاعات روستای زمان آباد,روستای چشمه زالووک,هشت بنگله و مالکریم عبور خواهد کرد و انتهای مسیر به پل تمبی متصل خواهد شد و با احداث جاده کمربندی مسجدسلیمان عملا عبور و مرور خودروهای سنگین از سطح شهر را نخواهیم داشت و ترافیک  شهری کاهش خواهد یافت.اما به نظر می رسد که تاریخ تعیین شده برای بهره برداری از این جاده دستخوش تغییر خواهد شد.

این موضوع در حالی اتفاق افتاده که هفته گذشت نیز کلنگ زنی جاده میانبر اهواز – مسجدسلیمان که در بحث احداث آن مشکلات فراوانی وجود داشت با حضور مسئولین استانی و شهرستان انجام گرفت. هر چند گفته می شود که اعتبار مورد نیاز برای اجرای 11 کیلومتر ابتدایی این طرح 38 میلیارد تومان است که از محل منابع ملی و استانی تامین می شود.اما با توجه به مشکلات بودجه و اعتبارات موجود در شرایط فعلی که عملیات اجرایی جاده میانبر را به تعطیلی کشانیده تا چه اندازه جاده میانبر را نیز تحت الشعاع خود قرار خواهد داد… با تمام این تفاسیر امیدواریم تا ضمن رفع مشکلات مالی پروژه جاده کمربندی و آغاز مجدد عملیات اجرایی آن شاهد بهره برداری از آن طی موعد مقرر باشیم.