پایان رسالتِ فرهنگی مدافعان حریم سبز محیط زیست در مسجدسلیمان طی دهه محرم
پایان رسالتِ فرهنگی مدافعان حریم سبز محیط زیست در مسجدسلیمان طی دهه محرم

شهر اولین ها// رسالت فرهنگی عزاداران حسینی در قالب انجمن های محیط زیستی مسجدسلیمان در مراسم شام غریبان که واقع در یادمان شهدای گمنام برگزار شد با اجرای برنامه دیدارهای چهره به چهره ، آموزش به شهروندان و خانواده ها، توزیع کیسه زباله و دستکش ، همچنین مشارکت در برنامه پاکبانی به همراه عزاداران حسینی واقع […]

شهر اولین ها// رسالت فرهنگی عزاداران حسینی در قالب انجمن های محیط زیستی مسجدسلیمان در مراسم شام غریبان که واقع در یادمان شهدای گمنام برگزار شد با اجرای برنامه دیدارهای چهره به چهره ، آموزش به شهروندان و خانواده ها، توزیع کیسه زباله و دستکش ، همچنین مشارکت در برنامه پاکبانی به همراه عزاداران حسینی واقع در مراسم انجام گرفت.

در برنامه امشب که با حضور حداکثری فعالین محیط زیست شهر اولین ها در محل یادمان شهدای گمنام همراه بود ، تسهیلگران این عرصه در گروههای چندنفره ضمن اجرایی نمودن فرهنگ احترام به محیط زیست یاداور شدند که معابری که متبرک به نام حسین (ع) و شهداست نبایست آلوده به زباله و ظروف یکبار مصرف باشد.

از اینرو همراهی سبز و پرشور جمعی از عزاداران حسینی حضور سایرین را در برنامه پاکبانی به دنبال داشت؛ به نحوی که عمده ظروف یکبار مصرف در محوطه مراسم جمع آوری و در کیسه های زباله قرار داده شد.

شایان ذکر که برنامه های ویژه دهه محرم که توسط شورای هماهنگی سمن های محیط زیست شهرستان سازماندهی و اجرا شده بود ضمن تاثیرگذاری بر فرهنگ جامعه و تغییر نوع نگرش عزاداران حسینی به محیط زیست به وضوع در محوطه های منتهی به هیئات، مساجد و تکایا نمایان بود.
امیدوارم تا در آینده ای نزدیک و با نهادینه شدن کامل فرهنگ محیط زیست در بین آحاد جامعه طبیعتی سبز و شهری عاری از زباله و ناهنجاری های زیست محیطی را شاهد باشیم.

شورای هماهنگی سمن های محیط زیستی مسجدسلیمان ضمن قدردانی از حضور سبز و پرشور فعالین این عرصه در برنامه های متعدد دهه محرم ، دست کلیه شهروندان، مسئولین و مدیران هیئات مذهبی و جمعی از مدیران شهرستان که همراه و هموند ما در این وظیفه خطیر انسانی و اجتماعی بودند را به گرمی می فشارد.