نشست هم اندیشی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با فعالین محیط زیست و انجمن های مردم نهاد + تصاویر
نشست هم اندیشی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با فعالین محیط زیست و انجمن های مردم نهاد + تصاویر

شهر اولین ها //عصر روز گذشته نشست صمیمی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با فعالین محیط زیست شهرستان برگزار شد و حاضرین به بیان مشکلات حوزه محیط زیست شهری و ارائه راهکار و پیشنهادات پرداختند. به گزارش شهر اولین ها، نشست علی هزارسی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با فعالین محیط زیست و انجمن های مردم نهاد برگزار گردید.در […]

شهر اولین ها //عصر روز گذشته نشست صمیمی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با فعالین محیط زیست شهرستان برگزار شد و حاضرین به بیان مشکلات حوزه محیط زیست شهری و ارائه راهکار و پیشنهادات پرداختند.

به گزارش شهر اولین ها، نشست علی هزارسی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با فعالین محیط زیست و انجمن های مردم نهاد برگزار گردید.در این نشست که با هدف بررسی مسائل و معضلات زیست محیطی شهرستان و ارائه پیشنهادات و راهکارها برگزار شد هزارسی بر تعامل بیشتر سازمانهای مردم نهاد با شهرداری و فراهم نمودن بستر مناسب برای جذب مشارکتهای مردمی تأکید نمود.

امیر مهرابی مدیر انجمن دیده بان دوستداران محیط زیست مسجدسلیمان(نگین ایران زاگرس) ضمن تشکر از سرپرست شهرداری در برگزاری این نشست تشکیل واحد مشارکتهای مردمی در شهرداری را جهت شناسایی و جذب مشارکت آحاد جامعه و تعامل بیشتر با انجمن های مردم نهاد خواستار شد.وی همچنین با اشاره به نیاز جدی مسجدسلیمان به اجرای طرح کمربند سبز شهری و توسعه فضای سبز آمادگی فعالین محیط زیست را در این راستا جهت تعامل و همکاری با نهادهای مختلف از جمله شهرداری اعلام نمود. مهرابی همچنین احداث و راه اندازی باغ پرندگان در شهرستان را پیشنهاد نمود و اظهار داشت که تعداد زیادی از این پرندگان را که سالانه جهت مداوا و رهاسازی از طریق اداره محیط زیست شهرستان انجام می گیرد تأمین خواهد شد.

خانم شیرانی پور مدیر انجمن بانوان سبزاندیش آسماری نیز اظهار داشت که این انجمن توانسته است طی مدت زمان کوتاهی مشارکت بالای بانوان شهرستان را در حوزه محیط زیست و برنامه های مرتبط جذب نماید ابراز امیدواری کرد که بزودی برنامه های آموزشی انجمن بانوان در سطح مدارس، محلات و مساجد از سر گرفته شود.

ایمان کاهکش مدیر انجمن طنین طبیعت زاگرس نیز با بیان این مطلب که طی سالهای  اخیر فعالیتهای عمده ای توسط انجمن های محیط زیستی شهرستان انجام گرفته خواستار توجه بیشتر مدیران به مطالبات انجمن ها و اختصاص مکانی بعنوان خانه سمن های شهرستان گردید. وی با اشاره به انجام مکاتبات با رییس و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان جهت تشکیل کمیسیون محیط زیست شورا ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل این کمیسیون موارد و مسائل زیست محیطی شهرستان با جدیت بیشتری پیگیری گردد. کاهکش همچنین شناسایی و معرفی فعالین محیط زیست در محلات متعدد شهرستان را بعنوان سفیر سبز شهرداری جهت مشاوره به شهردار در زمینه نقاط مستعد نهالکاری و اجرای فعالیتهای محیط زیستی در سطح محلات را به سرپرست شهرداری پیشنهاد نمود.

گفتنی است که علاوه بر انجمن ها و فعالین محیط یست ، نجاتی رییس اداره محیط زیست و دهقان از گروه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد و اسدی مدیر موسسه عصر نوین به همراه تنی چند از فعالین محیط زیست به بیان نظرات و راهکارهای پیشنهادی خود در زمینه مشارکت بیشتر انجمن ها با شهرداری پرداختند. هزارسی سرپرست شهرداری نیز ضمن ابراز خشنودی از پتانسیل بالای موسسات مردم نهاد در سطح شهرستان اظهار داشت تا در آینده نزدیک و بویژه در برنامه های استقبال از ماه مهر، ماه مدرسه و همچین ایام محرم همچون گذشته شاهد حضور پرشور انجمن های مردم نهاد باشیم.