نشست شهردار مسجدسلیمان با انجمن های محیط زیستی شهرستان + تصاویر
نشست شهردار مسجدسلیمان با انجمن های محیط زیستی شهرستان + تصاویر

شهر اولین ها//روز گذشته در نشستی صمیمانه شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان با انجمن های محیط زیست و سمن ها جلسه ای به منظور مشارکت همه جانبه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد در دفتر شهردار برگزار گردید. در ابتدای این برنامه اعضای این انجمن به بیان مشکلات زیست محیطی از جمله ساخت و سازهای غیر […]

شهر اولین ها//روز گذشته در نشستی صمیمانه شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان با انجمن های محیط زیست و سمن ها جلسه ای به منظور مشارکت همه جانبه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد در دفتر شهردار برگزار گردید.

در ابتدای این برنامه اعضای این انجمن به بیان مشکلات زیست محیطی از جمله ساخت و سازهای غیر مجاز، احشام سرگردان، توسعه فضای سبز،جمع آوری شبکه قدیمی آب و گاز، فرهنگ شهروندی و …موضوعاتی همراه با پیشنهادات سازنده مطرح کردند.

شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان بعد از شنیدن نقطه نظرات مهمانها با ابراز خوش آمدگویی به حاضرین جلسه اظهار داشت: در بحث معضلات سگهای ولگرد با توجه به ترفندهای جدیدی که در سطح کشور در حال انجام می باشد، محلی جهت نگهداری آنها باید تدارک دیده شود، و از لحاظ انسانی کار اتلاف آنها توسط اسلحه کار پسندیده نیست.

وی در ادامه در خصوص موضوع آسفالت خیابانها و مشکلات پیش رو اذعان داشت: آسفالت با توجه به اینکه به وفور در کشورمان یافت میگردد، ماده خوبی جهت تولید روکش آسفالت خیابانها و محیط های شهری شناخته شده است، معمولا تاریخ بشر از آنجایی که هرکس در محیطی که زندگی میکرد، با مصالح اقلیم بومی همان جا تشکیلات زندگی خودش را فراهم نموده، و آسفالتی که ما از آن صحبت میکنیم یکی از مضرات آن ماده نفتی خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه شرایط گرمای کشورمان و استان خوزستان، گرمای زیاد باعت خواهد شد قیر به حالت روان تغییر یابد، و مواد زود تبخیر آن، به عنوان آلایندگی محیط زیستی بازی کنند، و روانی آسفالت در گرمای شدید که همه ما در خوزستان تجربه میکنیم، باعث تصادفات ناخواسته ماشین آلات میگردد، و موقع ترمز سیستم ماشین خوب عمل نمیکند، و باعث تصادفات به شدت ناراحت کننده، و همچنین آسیب های اجتماعی خاص خودش را نیز دارا می باشد.

وی افزود: گرما باعث خرابی زود هنگام آسفالت محیط های شهری میشود، و در همین خصوص جهت جایگزین نمودن آسفالت به دنبال استفاده از جنس کفپوش از نوع سنگی که به صورت سنگ فرش اجرا خواهد شد، در دستور کار خواهیم داشت، ولی در خیلی از نقاط دنیا قیر وجود ندارد، و مثلا کشور ایتالیا ساختار معماری زیبایی دارا بوده، و پیشرو در معماری مسکونی دنیاست و در آنجا تمام مدل خیابانها سنگ فرش است.

وی ادامه داد: از لحاظ ریالی و مقایسه با تولید آسفالت تقریبا این خدمات عمرانی در یک قیمت تخمین زده میشود، و مزایای سنگ به لحاظ زیست محیطی بسیار سازگار بوده، و آلایندگی برای محیط زندگیمان نخواهد داشت، و از لحاظ تضمین کاری مقاوم تر خواهند بود، ولی لازمه اینکار جذب سرمایه گذار به جهت احداث و تولید مصالح آن است.

شهردار مسجدسلیمان در بحث پسماندها تصریح کرد: خیلی ها در مورد پسماند قصه های قشنگ تعریف میکنند، ولی هیچ کدام از آنها عملی نخواهند شد، در حال حاضر شرکتهای دانش بنیانی که در سطح کشور وجود دارند، و پروزه های خیلی خوبی در زمینه مرحله جمع آوری و تفکیک از مبداء ابتدا شروع گردیده، و نه تنها در مسجدسلیمان بلکه در استان خوزستان هم هیچ گونه اقدامی در این مورد صورت نپذیرفته است.

سلیمانی اذعان داشت: به زودی در بحث ساماندهی نخاله های سطح شهر وارد عمل خواهیم شد، و به صورت اطلاع رسانی محلهای جهت تخلیه نخاله های ساختمانی در اختیار شهروندان محترم قرار خواهد گرفت، و در صورت عدم رعایت با خاطیان به شدت برخورد قانونی و با جریمه هایی روبرو خواهند شد.

وی در ادامه با تشریح مشکلات سیستم شبکه فاضلاب مسجدسلیمان گفت: در یک شهر مستطع احداث یک شبکه فاضلاب خیلی راحت عملیاتی خواهد شد، و با یک شیب به ایستگاههای مختلف به مرکز وصل میگردد، ولی در شهر مسجدسلیمان به دلیل ارتفاعات و نا مسطح بودن از مشکلات اساسی قلمداد شده، و در کنار آن آبهای سطحی جاری است.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: ما در تعریف اولویتهای کاری در روزهای آینده سعی می کنیم در ادامه پروژه های روزمره، چند مشکل زیر ساختی را هم بتوانیم حل نمائیم ، اما اینکه فکر کنید پنجاه سال عقب ماندگی را در دوره این حقیر جبران کنید با این طرز تفکر مخالف هستم.