نارسایی ها در سیستم بهداشت و درمان مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد …
نارسایی ها در سیستم بهداشت و درمان مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد …

شهر اولین ها// اعتماد یک بیمار به مرکز درمانی و پزشک معالجش می تواند تاحد بسیار زیادی در روند بهبودی بیمار اثر گذار باشد و در واقع بیمار با آرامش و اطمینان مراحل درمان خود را نزد پزشک و مرکز درمانی سپری می کند. به گزارش شهر اولین ها، بیمارستان ۲۲بهمن مسجدسلیمان قدیمی ترین بیمارستان […]

شهر اولین ها// اعتماد یک بیمار به مرکز درمانی و پزشک معالجش می تواند تاحد بسیار زیادی در روند بهبودی بیمار اثر گذار باشد و در واقع بیمار با آرامش و اطمینان مراحل درمان خود را نزد پزشک و مرکز درمانی سپری می کند.

به گزارش شهر اولین ها، بیمارستان ۲۲بهمن مسجدسلیمان قدیمی ترین بیمارستان این شهرستان و یکی از قدیمی ترین بیمارستان های کشور بشمار می رود و سه سال از افتتاح رسمی بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی جدید واقع در منطقه نمره دو می گذرد. اتفاقی که امید را در دل مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و… زنده نمود تا بیمارستان۲۲بهمن پس از سالها عقب ماندگی تبدیل به یک بیمارستان مجهز با کادر درمانی مجرب و پزشکان متخصص خواهد شد و قصه تکراری اعزام بیماران به مرکز استان و دیگر شهرستان ها پایان خواهد یافت.

در زمان افتتاح ساختمان جدید بیمارستان وعده های رنگارنگی به مردم مسجدسلیمان داده شد.افتتاح مرکزM.I.R و اختصاص دیگر تجهیزات روز پزشکی و حضور کادر درمانی متخصص در بیمارستان از جمله این وعده ها بود.اگر افتتاح مرکز M.R.I که با حجم تبلیغاتی وسیعی روبرو شد تا حدودی نارسایی های موجود در سیستم بهداشت و درمان شهرستان را به ورطه فراموشی سپرد اما باید این سوال را از مسئولین بهداشت و درمان استان و وزارت بهداشت پرسید که آیا مردم و مراجعه کنندگان به بیمارستان ۲۲بهمن تغییری در کیفیت ارائه خدمات پزشکی نسبت به گذشته احساس می کنند؟سهم مسجدسلیمان از حضور چندین باره وزیر بهداشت در شهرستان بجز افتتاح بیمارستان کنونی و بازسازی پایگاه فوریت‌های پزشکی میدان شبکه بهداشت و درمان چه بود؟
اگر چه تلاش و پیگیری های اخیر مجموعه شبکه بهداشت و درمان جهت بهبود سطح خدمات رسانی قابل تقدیر است اما با مرور برخی از حوادث و اتفاقات سه سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از جمله ابهام در مرگ خانم جوانی که در برخی پایگاه‌ها خبری علت آن تزریق پنی‌سیلین ذکر شده بود، طبابت چندین ساله پزشک قلابی در شهرستان که با مرگ بیمار برملا شد،گلایه همراهان بیمار در حضور وزیر که ساعت ها منتظر اعزام بیمارخود به اهواز بودند،ضرب و شتم پزشک خانم در کلینیک ولیعصر(عج) و مواردی از این قبیل مشخص می شود که هنوز هم نارسایی هایی در سیستم بهداشت و درمان مسجدسلیمان وجود دارد. به همه اینها بلاتکلیفی در نام جدید بیمارستان قدیمی ۲۲ بهمن را اضافه کنید؛ جایی که وزیر وقت بهداشت گفته بود بیمارستان جدید ۲۲ بهمن مسجدسلیمان تحت عنوان بیمارستان مسجدسلیمان تغییر نام خواهد یافت و مرکز قبلی به یک مرکز بهداشتی و درمانی با همان نام ۲۲ بهمن به فعالیت خود ادامه خواهد داد.اما اخیراً از بیمارستان قدیمی ۲۲ بهمن با نام بیمارستان نور نام برده شده است…!؟

از طرفی عدم حضورپزشکان رسمی مراکز بهداشتی درمانی شهری در ردیفهای سازمان در برخی مراکز، ضعف در حوزه بهداشت روان با توجه به مشکلات موجود و تعداد بالای خودکشی، کمبود کادر پزشکی متخصص و نارسایی های دیگرموجب گردیده که حوزه بهداشت و درمان در مسجدسلیمان با چالش رضایتمندی شهروندان از کیفی سازی سطح خدمات رسانی مواجه گردد.

با تمام این تفاسیر مردم محروم مسجدسلیمان هنوز هم وعده وزیر مبنی بر اینکه ” بیماران شهرستان برای درمان به مرکز استان و یا شهرستان های دیگر مراجعه نخواهند کرد بلکه در همین بیمارستان، روند درمانی خود را خواهند گذراند ” را فراموش ننموده اند و همچنان امیدوارند تا در صورت بروز سوانح و بیماری های احتمالی ، روند معالجه و درمان شهروندان در بیمارستان ۲۲ بهمن صورت پذیرد و شاهد اعزام بیماران به اهواز نباشیم. اتفاقی که همانند گذشته چندی پیش نیز با واژگونی خودروی اعضای شورای شهر رخ داد و مجروحین جهت بررسی بیشتر و معالجه از طریق بالگرد به اهواز اعزام شدند. از این رو امیدواریم تا علیرغم آگاهی مسئولین ذیربط به کمبودها و نواقص موجود در سیستم بهداشت و درمان مسجدسلیمان، در زمینه اقدام و عمل فعالیتهای بیشتری صورت پذیرد تا جمعیت حداکثری بیماران شهرستان و مراجعه کنندگان به بیمارستان ۲۲ بهمن از خدمات کیفی آن به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند.