مسجدسلیمان در صدر جدول نرخ بیکاری استان قرار دارد …
مسجدسلیمان در صدر جدول نرخ بیکاری استان قرار دارد …

شهر اولین ها// هوشمند صفائی گفت: آخرین آمار ما در خصوص بیکاری مربوط به پنج سال گذشته است و باید سرشماری جدیدی انجام شود اما شهرستان های مسجد سلیمان و ایذه دارای نرخ بالای بیکاری هستند. به گزارش شهر اولین ها به نقل از رهیاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در گفتگو […]

شهر اولین ها// هوشمند صفائی گفت: آخرین آمار ما در خصوص بیکاری مربوط به پنج سال گذشته است و باید سرشماری جدیدی انجام شود اما شهرستان های مسجد سلیمان و ایذه دارای نرخ بالای بیکاری هستند.

به گزارش شهر اولین ها به نقل از رهیاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در گفتگو با اهوازنوین درخصوص لزوم تقویت شرکت های دانش بنیان در سطح استان اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در اولویت کاری ما قرار دارند و از آنها حمایت های مالی انجام می شود.

وی با بیان اینکه توقع نقش مؤثرتری از حضور این شرکت ها وجود دارد، افزود: این شرکت ها پس از تشکیل باید فعالیت های منسجمی ارائه دهند.

صفائی در پاسخ به این سؤال که آیا راه برای ورود و حضور این شرکت ها هموار است یا خیر، تصریح کرد: باید حضور داشته باشند تا مسیر برای آنها هموار شود زیرا با حضور مستمر است که می توانند موانع را شناسایی و به ما اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان نیازمند شرکت های دانش بنیان قوی و تخصصی است، یادآور شد: ما عضو تمام کارگروه های استان هستیم و این قول را می دهیم که برای رفع موانع بر سر شرکت های دانش بنیان تلاش کنیم تا به استاندارهای مطلوب برسند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان درخصوص فیش های حقوقی نجومی برخی مدیران آن هم در شرایطی که دولت مدعی کمبود اعتبار است، گفت: هیچ حرفی نمی توانم بگویم جزء آنکه چنین مبالغی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی با بیان اینکه باید برای تقویت بخش خصوصی در استان تلاش بیشتری کرد، افزود: بخش خصوصی نیاز به حمایت دارد که اگر قانون بهبود شرایط کسب و کار اجرایی و موانع در کل کشور به ویژه خوزستان برداشته شود شاهد روند رو به رشد حضور بخش خصوصی خواهیم بود.

صفائی یکی دیگر از الزامات این امر را تسهیل ورود بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: بخش عمده ای از مشکلات سر راه سرمایه گذاران به بروکراسی اداری باز می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی استان ها در زمینه کاهش بروکراسی اداری موفق بوده اند توضیح داد: این مشکل مربوط به کل کشور است و متأسفانه به قوانین سخت گیرانه باز می گردد که باید به قوانین تسهیل کننده تبدیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان خواستار وضع قوانینی درجهت کاهش دغدغه بخش خصوصی برای ورود به سرمایه گذاری ها شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم باتوجه به تأکید بر اقتصاد مقاومتی و با اجرای قانون تسهیل فضای کسب و کار بخش عمده ای از مشکلات هموار شود.

وی درخصوص نرخ بیکاری در شهرهای استان اظهار کرد: آخرین آمار ما مربوط به پنج سال گذشته است و باید سرشماری جدیدی انجام شود اما شهرستان های مسجد سلیمان و ایذه دارای نرخ بالای بیکاری هستند.