مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان : ده هزار شغل در منطقه زیلایی ایجاد می شود
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان : ده هزار شغل در منطقه زیلایی ایجاد می شود

شهر اولین ها//مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت : در اوج تحریمها توانستیم از سوئیس و ژاپن لایسنس بگیریم و قبل از برجام موفق به گشایش ال سی شدیم. به گزارش شهر اولین ها، یوسف داودی که در مراسم آغاز عملیات مجتمع پتروپالایش بختیاری در منطقه انرژی زیلایی مسجدسلیمان سخن میگفت، تسریع کرد : […]

شهر اولین ها//مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت : در اوج تحریمها توانستیم از سوئیس و ژاپن لایسنس بگیریم و قبل از برجام موفق به گشایش ال سی شدیم.

به گزارش شهر اولین ها، یوسف داودی که در مراسم آغاز عملیات مجتمع پتروپالایش بختیاری در منطقه انرژی زیلایی مسجدسلیمان سخن میگفت، تسریع کرد : ال سی پروژه اوره و آمونیاک را در اسفند ۹۲ باز کردیم ولی به دلیل مشکلاتی که سهامداران داشتند با تأخیر مواجه شدیم ولی صندوق بازنشستگی وارد ماجرا شد و به عنوان سهامدار این پروژه کار را آغاز کرد.

داودی افزود : در یکسال و اندی ، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و امروز که در اینجا جمع شدیم ، پروژه اوره و آمونیاک ما با ۷۰۰ میلیون دلار فاینانس ، پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد داشته است. در واقع زمانیکه وزارت کار و صندوق بازنشستگی وارد این پروژه شدند ما ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم اما امروز به ۶۰ درصد رسیده و قبلا ۳۰۰ کارگر در اینجا مشغول به کار بودند اما امروز ۱۵۰۰ نفر در سایتها مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان ادامه داد : اگر چه پیمانکار ما از پیمانکاران بسیار خوب چینی است که بیش از ۳۰۰ پروژه پتروشیمی را در رزومه کاری خود دارد اما مجموع تجهیزات کارخانه از ۷ کشور صنعتی جهان خریداری شده که یا در بنادر تخلیه شده و یا در حال جابجایی از خارج به داخل کشور است و اولین محموله ۶۵۰ تنی ما در بندر امام خمینی تخلیه و در حال بارگیری و ارسال به اینجاست و اگر برجام اتفاق نمی افتاد این کار سخت غیر ممکن بود اما به لطف خدا و درایت دولت تدبیر و امید این فضا ایجاد شد و ما در حال وارد کردن کالاهایمان به کشور هستیم.

دکتر داودی با تقدیر از استاندار خوزستان و اینکه هشتمین بار است که ایشان به سایت پتروشیمی مسجدسلیمان می آید گفت : مشکلاتی در بحث معترضین و زمینهای این منطقه وجود داشت که ۸ سال با آن دست به گریبان بودیم اما با درایت دکتر شریعتی استاندار محترم خوزستان و تاکید ایشان به مدیران استان برای حل این موضوعات ، ماده ۹ اعمال شد و توانستیم در ظرف یک هفته این مشکلات را مرتفع کنیم و من دست ایشان و همه کسانی که گره های مربوط به این پروژه اشتغال زا را باز میکنند تا زمینه ساز توسعه منطقه شود را می بوسم.

مدیر عامل پتروشیمی بیان داشت : پروژه پترو پالایش بختیاری که امروز عملیات اجرایی آن با حضور دکتر جهانگیری معاون محترم رئیس جمهور آغاز خواهد شد ، با هدف جمع آوری گازهایی منطقه عمومی مسجدسلیمان که مردم این شهر را مسموم میکند و ما در این شهر به خاطر این گازها صدها نفر کشته دادیم ، شکل گرفته و قصد داریم در این طرح گازهای همراه را جذب و فرآوری کنیم که ظرفیت فرآوری گاز همراه نفت این شرکت سالانه ۲۸ میلیارد متر مکعب است.

وی افزود : قرارداد این کار به ارزش ۳/۶ دهم میلیارد دلار با حضور وزیر کار بسته شد که کاری بسیار عظیم و پیشرفته ای است و با پیگیریهای نماینده شهرستان ، استاندار و دیگر مسئولین موفق شدیم موافقت اصولی جمع آوری این گازها را از وزیر نفت دریافت کنیم و بعد از ۱۰۹ سال که از تاریخ اکتشاف نفت در مسجدسلیمان میگذرد ، این اولین کار بزرگی است که اتفاق می‌افتد و به یاری خدا آبادانی و رونق این منطقه را به همراه خواهد داشت که جا دارد از همه عزیزانی که در این مسیر ما را یاری کردند تشکر کنم.

داودی خاطرنشان کرد : این پروژه در ۲ فاز اجرا خواهد شد که فاز اول آن با اعتبار ۲ میلیارد دلار خواهد بود و به ۱۴/۵ میلیون متر مکعب گاز نیاز داریم که تأییدیه های اولیه توسط وزارت نفت صادر شده است.

داودی یادآورشد : فاز دوم هم به محض انجام مطالعات و تامین منابع و و منابع گازی که یکسال زمان خواهد بُرد ، اجرایی خواهد شد.

دکتر داودی از کره ای ها به عنوان دیگر افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی مسجدسلیمان بعد از چینی ها نام برد و اظهار کرد : اگر کمک ها برای رفع موانع و مشکلات کماکان ادامه داشته باشد ، من به شما قول میدهم ده هزار شغل در منطقه زیلایی ایجاد میشود وشکوفایی منطقه را در پی خواهد داشت به این دلیل که ما در منطقه ای قرار داریم که مخازن گازی بسیاری دارد و مستعد تبدیل شدن به قطب انرژی را دارد.

کیوان علاسوند