لزوم حمایت بیشتر مسئولین از مقوله گردشگریِ مذهبی در مسجدسلیمان+تصویر
لزوم حمایت بیشتر مسئولین از مقوله گردشگریِ مذهبی در مسجدسلیمان+تصویر

شهر اولین ها//شهرستان مسجدسلیمان همچون سایر مناطق استان از پتانسیل گردشگری مذهبی بالایی برخوردار بوده که سالهاست مورد کم توجهی و غفلت متولیان امر قرار گرفته است. هر چند که پرداختن به این مقوله و حمایت از مناطق مستعد گردشگری مذهبی در مسجدسلیمان و حومه می تواند دستاوردهای مطلوب و قابل توجهی را به همراه […]

شهر اولین ها//شهرستان مسجدسلیمان همچون سایر مناطق استان از پتانسیل گردشگری مذهبی بالایی برخوردار بوده که سالهاست مورد کم توجهی و غفلت متولیان امر قرار گرفته است. هر چند که پرداختن به این مقوله و حمایت از مناطق مستعد گردشگری مذهبی در مسجدسلیمان و حومه می تواند دستاوردهای مطلوب و قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

به گزارش شهر اولین ها، فراهم نمودن بسترهای مناسب برای مسافرین و ارادتمندان امامزاده ها در منطقه هفت شهیدان بطور قطع با رونق بیشتر مقوله گردشگری مذهبی همراه خواهد شد و سالیانه علاقمندان زیادی را به سوی منطقه هفت شهیدان سوق خواهد داد.

با توجه به اینکه روستای هفت شهیدان متبرک به وجود بقعه هفت تن شهید بوده و محور مسجدسلیمان-لالی یکی از مناطق بکر و سرسبز استان به شمار می رود و در سه فصل از سال جاذبه های طبیعی خوبی را در دل خود جای می دهد انتظار می رود که حمایت از این منطقه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند. از طرفی دیگر موقعیت جغرافیایی منطقه هفت شهیدان و سهولت مسافرت و جاده دسترسی به آن از طریق شهرستان های لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و شوشتر موجب گردیده تا از این حیث نیز روستای هفت شهیدان پتانسیل و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از مناطق مهم حوزه گردشگری مذهبی را دارا باشد.

با تمام این تفاسیر عملیات تکمیل و بهسازی بقعه متبرکه امامزاده هفت شهیدان چند سالی ست که بلاتکلیف مانده و مشخص نیست تا از سرگیری عملیات اجرایی و عمرانی بقعه متبرکه چه زمانی صورت پذیرد.هرچند که پیگیری های مجدانه فرماندار پرتلاش شهرستان و بخشدار مرکزی نیز در تغییر رویکرد متولیان استانی به گردشگری مذهبی روستای هفت شهیدان قابل تقدیر می باشد ، اما امیدواریم تا نگاه ویژه ای از سوی دیگر متولیان امر به منطقه هفت شهیدان رونق امور گردشگری مذهبی و آبادانی بیشتر این روستای متبرکه را موجب گردد.