قتل بدون قاتل در مسجدسلیمان … !؟
قتل بدون قاتل در مسجدسلیمان … !؟

شهر اولین ها// فرناز استادنوبری: پسر ۲۱ ساله که تنها دو ماه از خدمت سربازی‌اش مانده بود از طرف فردی ناشناس هنگام پست در بیابان‌های پادگان مورد اصابت گلوله از ناحیه جمجمه قرار گرفت و در دم جان سپرد. هیچ یک از مسئولان این شهرستان هنوز راجع به این پرونده اظهارنظر نکرده‌اند و برادر بزرگ […]

شهر اولین ها// فرناز استادنوبری: پسر ۲۱ ساله که تنها دو ماه از خدمت سربازی‌اش مانده بود از طرف فردی ناشناس هنگام پست در بیابان‌های پادگان مورد اصابت گلوله از ناحیه جمجمه قرار گرفت و در دم جان سپرد. هیچ یک از مسئولان این شهرستان هنوز راجع به این پرونده اظهارنظر نکرده‌اند و برادر بزرگ این سرباز در حال پیگیری پرونده است.

عقربه‌های ساعت در اولین روز مرداد امسال ساعت ۱۰ صبح را نشان می‌داد که جمعی از مسئولان پادگان مسجدسلیمان، تعداد زیادی از سربازان این پادگان، دادستان مشهد، بازپرس ویژه قتل و جمعی از کارآگاهان پلیس مسجدسلیمان، خانواده جامی را در مراسم تشییع پیکر مصطفی ۲۱ ساله همراهی کردند. ساعت ۱۲ بود که پیکر مصطفی به خاک سپرده شد، بدون اینکه کسی از علت قتل او اطلاعی پیدا کند.
مجید برادر بزرگ مصطفی درباره این ماجرا به «فرهیختگان» گفت: «من از همان روز حادثه پیگیر این ماجرا هستم و قصد دارم صددرصد و تا زمان آشکار شدن این ماجرا، آن را پیگیری کنم.» او همچنین به شرایط سخت انجام خدمت وظیفه برادرش در این پادگان اشاره کرد. او با بیان اینکه وضعیت هوای این منطقه نامطبوع است و سربازانی که بومی منطقه نیستند به‌شدت آزار می‌بینند گفت: « آب این منطقه قابل آشامیدن نیست و آب کافی برای آشامیدن در اختیار سربازان قرار نمی‌دهند.» برادر سرباز متوفی همچنین گفت: «کسانی که بزرگ شده مسجدسلیمان هستند بهتر می‌توانند خود را با این شرایط وفق دهند تا کسانی که از جاهای دیگر خوزستان یا استان‌های دیگر آمده‌اند و مصطفی جزء کسانی بود که اصولا باید در محل زندگی‌اش خدمت می‌کرد.» یکی از سربازانی که از نزدیک با مصطفی دوست بود نیز در این باره به «فرهیختگان» گفت: «برخی‌ها اعلام کرده‌اند که این حادثه خودکشی بوده اما او خودکشی نکرده است.»

  قاتل کجاست؟
به هر حال مصطفی جامی سرباز ۱۹ ماه خدمتی که در پادگان مسجدسلیمان دوران خدمتش را می‌گذراند، عصر چهارشنبه در حالی با اصابت گلوله به جمجمه‌اش جان خود را از دست داد که هیچ صحبتی از ضارب در میان نیست. پیدا کردن قاتل این سرباز هدف خانواده جامی است، همانطور که در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفتند از خون پسرشان نخواهند گذشت و تا آخرین لحظه پیگیر آن هستند. در یک ماه اخیر این چهارمین اتفاقی است که برای سربازان افتاده است (یا حداقل چهارمین حادثه‌ای است که از آن مطلع شده‌ایم).