فرار به جلوی شورای شهر مسجدسلیمان با استیضاح شهردار
فرار به جلوی شورای شهر مسجدسلیمان با استیضاح شهردار

شهر اولین ها// با وجود گذشت تنها سه ماه از آغاز به کار شعبانی بعنوان شهردار جدید مسجدسلیمان، انتشار خبر استیضاح وی از سوی رئیس شورای شهر ابهامات زیادی را در خصوص چگونگی انتخاب شهردار و حواشی کنونی پیرامون وی مطرح نموده است. به گزارش شهر اولین ها، وحید زمانی رئیس شورای شهر مسجدسلیمان اخیراً […]

شهر اولین ها// با وجود گذشت تنها سه ماه از آغاز به کار شعبانی بعنوان شهردار جدید مسجدسلیمان، انتشار خبر استیضاح وی از سوی رئیس شورای شهر ابهامات زیادی را در خصوص چگونگی انتخاب شهردار و حواشی کنونی پیرامون وی مطرح نموده است.

به گزارش شهر اولین ها، وحید زمانی رئیس شورای شهر مسجدسلیمان اخیراً با بیان مواردی مبنی بر طرح سئوال از شهردار از استیضاح وی خبر داده است. این موضوع در حالی انتشار یافته که مسجدسلیمان با چالش جدی شیوع ویروس کرونا در میان شهروندان و مشکلات عمده حوزه بهداشت و درمان مواجه است علاوه بر این در پیش بودن ایام نوروز و لزوم خدمات رسانی شهری به شهروندان و پیگیری امور شهری از طریق شهرداری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو انتظار می رفت که اعضای شورای شهر بجز پیگیری امور شهرداری، در خصوص دیگر مسائل و مشکلات شهری از جمله موضوع کرونا نیز اقداماتی را برنامه ریزی می نمودند.

از سوی دیگر باید اشاره داشت با چالش های به جا مانده از دو سال حضور شهام سلیمانی بعنوان شهردار مسجدسلیمان، طی مدت زمان سه ماه شهردار جدید تا چه اندازه فرصت ساماندهی امور را خواهد داشت. در موارد طرح سوال از شهردار که توسط رئیس شورای شهر بیان شده به موضوعاتی از قبیل استخدامی های اخیر و و عزل و نصب های مسئولین واحدها اشاره شده که باید گفت نقش اعضای شورا در این موارد همواره پررنگ بوده است. ضمن این که شهردار کنونی انتخاب اعضای شورای شهر بوده که مدت چندان زیادی از آن نمی گذرد و باید گفت رئیس شورا و دیگر اعضای موافق طرح سوال از شهردار خیلی زود به انتخاب اشتباه خود پی برده اند یا مسائل دیگری در پشت پرده این استیضاح می گذرد؟! هر چند شنیده می شود وحید زمانی از جدی ترین گزینه ها برای تصدی سمت شهردار به شمار می رود. این عضو شورا که در سوابق کاری و مدیریتی وی نشانی از توانمندی و فعالیت مرتبط با شهرداری به چشم نمی خورد، اکنون به پشتوانه حضور چند ماهه بعنوان ریاست شورای شهر در تکاپوی استیضاح شهردار و حضور خود در سمت شهردار قرار گرفته است.

با تمام آن چه گفته شد دغدغه فعلی اکثریت شهروندان در مسجدسلیمان مقابله با شیوع کرونا و درمان آن می باشد و اعضای شورای شهر می توانند همسو با دیگر مدیران شهری و در تعامل با آنان گام های موثری در بهبود وضعیت موجود بردارند. علاوه بر این تغییرات مکرر در مدیریت شهرداری آن هم به واسطه تنها چند ماه پس از عزل شهردار پیشین و در آستانه نوروز زیبنده مسجدسلیمان نیست و امیدواریم تا با همگرایی بیشتر شورای شهر و شهرداری و رفع نقاط چالش برانگیز، گذر از این مقطع حساس کنونی نیز به شکلی مطلوب و شایسته انجام پذیرد.