شکایت جامعه رسانه مسجدسلیمان از اداره آب و فاضلاب به دادگستری
شکایت جامعه رسانه مسجدسلیمان از اداره آب و فاضلاب به دادگستری

شهر اولین ها// جامعه رسانه مسجدسلیمان از اداره آب و فاضلاب به دادگستری به دلیل کوتاهی در انجام وظایف شکایت کرد. به گزارش شهر اولین ها، جمعی از اهالی رسانه شهرستان با تنظیم و امضای شکواییه‌ای و تقدیم آن به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان از آنچه که کوتاهی مدیریت اداره آب و فاضلاب شهرستان […]

شهر اولین ها// جامعه رسانه مسجدسلیمان از اداره آب و فاضلاب به دادگستری به دلیل کوتاهی در انجام وظایف شکایت کرد.
به گزارش شهر اولین ها، جمعی از اهالی رسانه شهرستان با تنظیم و امضای شکواییه‌ای و تقدیم آن به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان از آنچه که کوتاهی مدیریت اداره آب و فاضلاب شهرستان نسبت به انجام وظایف ذاتی و قانونی‌اش عنوان شده، شکایت کرده و خواستار دخالت و برخورد قانونی از سوی این مقام ارشد قضایی شهرستان به‌عنوان مدعی‌العموم با این معضل عمومی شده‌اند.

در این شکواییه با برشمردن نقاط مختلفی از شهر که در آن فاضلاب بر سطح خیابان‌ها جاری است عنوان کرده‌اند: که اداره آب و فاضلاب  هر شهر بر اساس ماده یک اساسنامه تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به نمایندگی از شرکت آب و فاضلاب آن استان وظیفه ایجاد شبکه، جمع‌آوری، تصفیه و دفع فاضلاب‌های خانگی و صنعتی را در شهرها بر عهده دارد و مدیریت اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان نیز به نمایندگی از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با بی‌توجهی و عمل نکردن به وظایف ذاتی قانونی خود عملاً موجب به خطر افتادن سلامت و بهداشت عمومی جامعه شده است.

از جمله مشکلاتی که در این شکواییه به آن اشاره شد، فاضلاب جاری در منطقه هشت بنگله روبه‌روی اداره امور عشایر است که فاضلاب منازل شهرک الغدیر از ابتدای سال 94 تا اینک بر سطح خیابان اصلی که محل عبور و مرور روزانه هزاران خودرو و چند صد دانش‌آموز و عابر پیاده است، جاری شد.

این فاضلاب با طی مسافتی نزدیک به حدود 500 متر از عرض خیابان و بر اثر عبور و مرور خودروها تبخیر و محو می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان نیز با تأیید خبر بالا ضمن تقدیر از توجه خبرنگاران و جامعه رسانه شهرستان به مشکلات و معضلات عمومی اظهار کرد: همان‌گونه که در گذشته هم به کرّات اعلام کرده‌ام در بحث دفاع از حقوق عمومی با هیچ شخص و مسئولی نه عهد برادری بسته‌ام و نه تعارف و رودربایستی دارم.

وی افزود: با استفاده از اختیارات قانونی به دنبال دفاع از حقوق مردم خواهم بود.

علی ادبی در رابطه با این شکواییه گفت: طی نامه رسمی مراتب به مدیران دو دستگاه دولتی شهرداری و آب و فاضلاب اعلام شد تا ظرف مدت یک هفته نسبت به بررسی و رفع مشکل اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از اداره بهداشت و درمان نیز خواسته شده است با بررسی کارشناسانه موضوع، اعلام کند که این مورد آیا باعث به خطر افتادن سلامت عمومی می‌شود یا نه؟

ادبی در پاسخ به این سئوال که چنانچه در مهلت اعلام شده این نقیصه برطرف نشود واکنش شما چیست، تصریح کرد: مطمئن باشید به‌عنوان مدعی العموم با هیچ شخص یا مسؤولی که به حقوق عمومی بی توجهی یا تعرض کند، تعارف نخواهم داشت و با استفاده از مقررات و مواد قانونی اقدامات لازم را در این رابطه اعمال خواهیم داشت.