زیلایی مسجدسلیمان در انتظار ایجاد ۱۰ هزار شغل
زیلایی مسجدسلیمان در انتظار ایجاد ۱۰ هزار شغل

شهر اولین ها// تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار در فاز اول پتروشیمی هزینه شده است که پیشرفت ۲۰ درصدی را در کارخانه فاز اول و اشتغال ۴۵۰ نفر را در این بخش به همراه داشته است. به گزارش شهر اولین ها، مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در جلسه شورای اداری این شهرستان در خصوص روند […]

شهر اولین ها// تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار در فاز اول پتروشیمی هزینه شده است که پیشرفت ۲۰ درصدی را در کارخانه فاز اول و اشتغال ۴۵۰ نفر را در این بخش به همراه داشته است.
به گزارش شهر اولین ها، مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در جلسه شورای اداری این شهرستان در خصوص روند اجرایی پروژه مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان گفت: ساخت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از سال ۱۳۷۴ آغاز شده که تا سال ۱۳۸۷ روند ساخت ساخت این پروژه متوقف شده بوده و پس از سال ۸۷ کود اوره مورد نیاز پتروشیمی با قیمت ۹۰۰ دلار خریداری شد و همچنین مشکل تامین خوراک این مجتمع پتروشیمی نیز برطرف شد.
یوسف داوودی اظهار داشت: با رفع مشکلات فاینانس مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار در فاز اول پتروشیمی هزینه شده است که پیشرفت ۲۰ درصدی را در کارخانه فاز اول و اشتغال ۴۵۰ نفر را در این بخش به همراه داشته است.
مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان به پتانسیل بالای منطقه ویژه اقتصادی مسجد سلیمان در زیلایی مسجدسلیمان اشاره کرد و بیان کرد: امکان ایجاد ۱۰ هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی زیلایی مسجدسلیمان وجود دارد.
وی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد سومین هاب انرژی کشور در مسجدسلیمان گفت:  با تامین زیرساخت‌های لازم دراحداث مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان از جمله  تامین ۱۰۰۰ هکتار زمین مورد نیاز دراحداث این مجتمع پتروشیمی و همچنین ساخت فرودگاه مسجد سلیمان احداث این مجتمع پتروشیمی می‌تواند منجر به کاهش شمار انبوه بیکاران در شهرستان شود.
علیرضا گرویی فرماندار مسجد سلیمان نیز در این جلسه بر ضرورت ایجاد هاب سوم پتروشیمی کشور در مسجدسلیمان پس از هاب پتروشیمی عسلویه و ماهشهر و نیز لزوم توجه به ایجاد سومین هاب انرژی کشور در مسجد سلیمان تاکید کرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه شورای اداری این شهرستان به تامین آب زمین‌های کشاورزی در شهرستان مسجد سلیمان اشاره کرد و افزود: یکی از علل بیکاری در شهرستان عدم تامین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی در مسجدسلیمان است.
فرماندار مسجد سلیمان اظهار داشت: در صورت تامین آب اراضی کشاورزی مسجدسلیمان می‌توان به کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ  بالای بیکاری در شهرستان رسید.