رییس منابع طبیعی مسجدسلیمان: با اقتصادی نمودن طرح های جنگلکاری،مرتعداری و آبخیزداری  تأثیر مثبتی بر اشتغال ، درآمدزایی و کاهش نرخ بیکاری شاهد خواهیم بود
رییس منابع طبیعی مسجدسلیمان: با اقتصادی نمودن طرح های جنگلکاری،مرتعداری و آبخیزداری  تأثیر مثبتی بر اشتغال ، درآمدزایی و کاهش نرخ بیکاری شاهد خواهیم بود

سایت خبری شهر اولین ها// رییس اداره منابع طبیعی مسجدسلیمان گفت: با اقتصادی نمودن طرح های جنگلکاری ،مرتعداری و آبخیزداری تأثیر مثبتی بر اشتغال ، درآمدزایی و کاهش نرخ بیکاری شاهد خواهیم بود. بهزاد مرادی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری شهر اولین ها گفت: سرمایه گذاری صحیح در […]

سایت خبری شهر اولین ها// رییس اداره منابع طبیعی مسجدسلیمان گفت: با اقتصادی نمودن طرح های جنگلکاری ،مرتعداری و آبخیزداری تأثیر مثبتی بر اشتغال ، درآمدزایی و کاهش نرخ بیکاری شاهد خواهیم بود.

بهزاد مرادی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری شهر اولین ها گفت: سرمایه گذاری صحیح در بحث منابع طبیعی درآمدزایی قابل توجهی را خواهیم داشت و انتظار می رود تا گرایش شهروندان به توسعه مرتعداری و جنگلکاری بیش از پیش صورت پذیرد چرا که این موضوع علاوه بر افزایش ارتقاء کیفی محیط زیست و فضای سبز ارتباط تنگاتنگی با بحث اشتغال دارد.

مرادی افزود: اکنون که جامعه با قطع درختان و از بین رفتن مراتع و تخریب محیط زیست با خسارات اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و … زیادی مواجه شده است توجه به جنگلکاری و مرتعداری می تواند به حل مشکلات موجود کمک شایانی نماید.

وی در ادامه به پتانسیل بالای درآمدزایی درختان در منطقه اشاره داشت و عنوان داشت: درختانی از قبیل بن،کلخونگ ،کُنار و بادام از جمله سرمایه های طبیعی منطقه هستند و با کاشت هر اصله نهال از این درختان و نگهداری ساده و آبیاری با کمترین هزینه پس از مدتی شاهد ثمر دادن آنها خواهیم بود که خود منبع درآمدی خوبی برای علاقمندان در این زمینه خواهد بود.

رییس منابع طبیعی مسجدسلیمان در ادامه به ایجاد فضای سبز و جنگلکاری در منطقه شهرک صنعتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در منطقه شهرک صنعتی و با تلاشهای یکی از شهروندان اقدام به کاشت درختان بادام نموده ایم تا ضمن ایجاد فضای سبز و مناظر طبیعی در این مسیر در راستای توسعه طرح های جنگلکاری و مرتعداری گامهای مثبتی برداشته باشیم.

مرادی همچنین از برگزاری طرح های آموزشی حفاظت و توسعه منابع طبیعی در مدارس شهرستان استقبال کرد و گفت: در نظر داریم تا با حضور کارشناسان این مجموعه در مدارس در توسعه منابع طبیعی و فرهنگ سازی حفاظت از آن اقداماتی را انجام دهیم.ضمن اینکه با در نظر گرفتن ظرفیت و پتانسیل فضای مدارس کاشت نهال، گل ها و درختان در مدارس جهت افزایش فضای سبز اماکن آموزشی مسجدسلیمان صورت می پذیرد.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد اداره منابع طبیعی شهرستان در سال اخیر اشاره داشت و اظهار داشت :در کنار پل جدید لالی با کاشت درخت و ایجاد منظره های طبیعی خوشبختانه فضای خوبی را برای شهروندان و گردشگران منطقه ایجاد نموده ایم و در نظر داریم با تأمین اعتبار از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و با احداث سکوهایی در کنار این محوطه بعنوان استراحتگاه ، فضایی مطبوع و دلنشین را برای گردشگران منطقه فراهم خواهیم نمود.

همچنین با تصویب طرح های مرتعداری. آبخیزداری. جنگلکاری در مناطقی از قبیل جریک ،لادرازی،و هفت شهیدان و حمایت از متقاضیان نسبت به اجرای آنها اقدام شده که هم اکنون با مشارکت اهالی در زمینه نگهداری و بهره داری به نتایج خوبی دست یافته ایم.

بهزاد مرادی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا در کاشت نهال و درختان در بین شهروندان رقابت مثبتی ایجاد شود تا علاوه بر افزایش فضای سبز و مناظر طبیعی در سطح شهرستان ، کاهش تصرفات اراضی و ساخت و ساز بی رویه مجتمع های مسکونی را شاهد باشیم.