سایت خبری شهر اولین ها//رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: نرخ بیکاری در پارسال در این استان سه و دو دهم درصد کاهش یافت. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،امید حاجتی یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در سال ۹۲ […]

سایت خبری شهر اولین ها//رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: نرخ بیکاری در پارسال در این استان سه و دو دهم درصد کاهش یافت.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،امید حاجتی یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در سال ۹۲ در جمعیت سنی ۱۰ سال به بالا ۱۳٫۱ درصد بود که در سال ۹۳ این نرخ به ۹٫۹ درصد کاهش یافت.
وی گفت: همچنین در سال ۹۲ نرخ بیکاری در سن ۱۵ تا ۲۹ سال که جمعیت جوان جامعه هستند بالغ بر ۲۵ درصد بود که در سال ۹۳ این نرخ به ۱۹٫۹ درصد کاهش یافت.
وی بیان کرد: این آمارها نشان می دهد پارسال در جمعیت جوان خوزستان نرخ بیکاری در حدود پنج درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اقداماتی که در خوزستان برای ایجاد اشتغال انجام شده گفت:برطرف کردن مشکلات تولید کنندگان، و اجرای طرح خرید تولیدات درون استانی، باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال برای افراد زیادی شد.
حاجتی عنوان کرد: نرخ بیکاری در برخی شهرستان های خوزستان همچون مسجد سلیمان و شادگان بسیار زیاد و حاد بود که تلاش شد چند طرح تولیدی و صنعتی در این شهرستان ها راه اندازی شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه اعتبارات دولت وضعیت مناسبی ندارند بیان کرد: تلاش شدتا طرح ها و برنامه هایی بدون نیاز اعتبارات دولتی در این استان راه اندازی شود.
وی در ادامه گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی تاکنون ۱۴ هزار فرصت شغلی را در خوزستان ایجاد کرده است.
حاجتی با بیان اینکه طرح های کوتاه مدت زیادی برای ایجاد اشتغال در خوزستان اجرا شد بیان کرد: مجوز استخدام دو هزار و ۵۰۰ نفر که پارسال از طریق آزمون استخدامی قبول شده ولی جذب نشده بودند، گرفته و جذب کار شدند.

مرجع:ایرنا