روستای امامزاده شاهزاده عبدالله (ع) منطقه اندیکا همچنان چشم انتظار تحقق وعده های مسئولین
روستای امامزاده شاهزاده عبدالله (ع) منطقه اندیکا همچنان چشم انتظار تحقق وعده های مسئولین

شهر اولین ها// روستای «امامزاده شاهزاده عبدالله(ع)» در شهرستان اندیکا، از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی بالایی برخوردار است. با این وجود اما ساکنان آن از مشکلاتی چون وضعیت نامناسب جاده، نبود آب آشامیدنی سالم و کمبود امکانات آموزشی، درمانی و ارتباطی رنج می‌برند. به گزارش شهر اولین ها، برخی روستاهای شهرستان اندیکا از دیرباز با مشکلات […]

شهر اولین ها// روستای «امامزاده شاهزاده عبدالله(ع)» در شهرستان اندیکا، از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی بالایی برخوردار است. با این وجود اما ساکنان آن از مشکلاتی چون وضعیت نامناسب جاده، نبود آب آشامیدنی سالم و کمبود امکانات آموزشی، درمانی و ارتباطی رنج می‌برند.

به گزارش شهر اولین ها، برخی روستاهای شهرستان اندیکا از دیرباز با مشکلات عدیده ای در زندگی روزمره مواجه بوده اند و چالش های پیش روی آنان در حوزه های رفاهی، بهداشتی، ارتباطی، آموزشی، درمانی و … موجب گردیده تا مهاجرت به شهرهای همجوار از جمله راهکارهای پیش روی آنان در جهت بهبود شرایط زندگی خود باشد. روستای «امامزاده شاهزاده عبدالله(ع)» در شهرستان اندیکا با جمعیت ۳۵۰خانوار ثابت، پایان هرهفته مأمنی معنوی برای دلشدگان استان است که با پذیرفتن خطرات جاده‌ای درمسیراین روستا همراه با خانواده، خود را برای زیارت«امامزاده شاهزاده عبدالله(ع)» به آنجا می‌رسانند. زیبایی‌های اطراف روستا و بوی معطر انواع گیاهان دارویی و خوراکی، وجود آثار و ابنیه باستانی چون غارعروس، گنج گبری، آسیاب‌های آبی قدیمی و… از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود.

محمد عبداللهی از دهیاران منطقه با گلایه از کمبود امکانات به خبرنگار شهر اولین ها گفت: بخشی از جاده خاکی روستا از مدتها پیش تا مرحله زیرسازی و شن‌ریزی آماده شده و این همه زحمات هرساله به هنگام فصل بارندگی شسته و از بین می‌رود. علاوه بر این وضعیت نامطلوب آب شرب، ارتباط مخابراتی و ادامه تحصیل دانش‌آموزان روستا به دلیل نبود دبیرستان شرایط زندگی ساکنین روستا را با دشواری های بسیاری همراه ساخته است.
عبداللهی با اشاره به پیگیری های مداوم دهیاران منطقه و اهالی روستا برای رفع بخشی از این مشکلات افزود: نماینده شهرستان بهمراه استاندار و جمعی از مسئولین چندی قبل بازدیدی از منطقه داشته اند و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته اند. هر چند که تاکنون پیگیری ها در خصوص رفع مشکلات و نارسایی های روستا به نتیجه مطلوبی منجر نشده است.
با این حال جای این پرسش باقی می ماند که با وجود بازتاب رسانه ای مصائب و مشکلات روستای شاهزاده عبدالله در قالب مطالبی از قبیل «مدرسه بدون سقف دانش‌آموزان منطقه «شاهزاده عبدالله»+تصاویر»  و  «اینجا مدارس با هیزم گرم می‌شوند/ دانش‌آموزانی که در کلاس‌های سنگی و چادری درس می‌خوانند+تصاویر» و نیز بازدید مکرر مسئولین بویژه نماینده شهرستان در مجلس و استاندار از روستاهای اندیکا، هنوز هم مشکلات برخی از این مناطق به قوت خود باقی مانده اند. حتی در پاره ای از موارد نیز مشکلات به وضعیت بحرانی با امکان بروز حوادث ناگواری رسیده اند. ضمن اینکه اهالی روستا از نگاه تبعیض آمیز مسئولین به روستاهای اندیکا نیز گلایه مند بوده اند و خواهان رفع مشکلات و دغدغه های کنونی در منطقه هستند.
امیدواریم تا با نگاهی ویژه به روستای شاهزاده عبدالله که از جمله روستاهای با جاذبه های گردشگری و مذهبی منطقه اندیکا به شمار می رود، رضایتمندی اهالی روستا را از کیفیت خدمات رسانی مسئولین و ارتقاء شاخص های زندگی در منطقه را شاهد باشیم.