روح الله جلیلی منتخب مردم در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر: تجربه و تعهداولویت های انتخاب شهردارجدیدمسجدسلیمان خواهد بود
روح الله جلیلی منتخب مردم در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر: تجربه و تعهداولویت های انتخاب شهردارجدیدمسجدسلیمان خواهد بود

شهر اولین ها//جلیلی تاکید کرد:برای انتخاب شهردار راهی نداریم جز اینکه بدنبال فردی باشیم که در حوزه های مختلف دارای برنامه باشد. به گزارش شهر اولین ها,مهندس روح الله جلیلی منتخب مردم مسجدسلیمان در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان که با کسب بیش از ۷ هزار رای به عنوان نفر اول به شورای […]

شهر اولین ها//جلیلی تاکید کرد:برای انتخاب شهردار راهی نداریم جز اینکه بدنبال فردی باشیم که در حوزه های مختلف دارای برنامه باشد.

به گزارش شهر اولین ها,مهندس روح الله جلیلی منتخب مردم مسجدسلیمان در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان که با کسب بیش از ۷ هزار رای به عنوان نفر اول به شورای شهر آینده مسجدسلیمان راه یافت در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم در انتخابات گفت:اعتقاد ما براین است که باید رای اعتمادی که ازسوی مردم به ما داده شده را به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی حفظ کنیم و جوابگوی خواسته های مردم باشیم چرا که می بینیم پس از گذشت چهار دوره از تشکیل شوراها مردم رضایت کافی از عملکرد آنها ندارند.

وی در رابطه با وظایف شوراها افزود:وظیفه شورا در دو حوزه مشخص شده است که عبارتند از نظارت بر امورات شهرداری و پیگیری  امورات شهری در حوزه های مختلف, اما تحقق تمام این موارد مستلزم آن است که اعضای شورا  وحدت درونی خود را حفظ کنند و هر عضو شورا  باید به حفظ اتحاد و انسجام در درون شورا کمک  کند.

جلیلی پیرامون اولویت های کاری خود در پنجمین دوره شورای شهر مسجدسلیمان عنوان داشت:اولین وظیفه مهم شورای شهر انتخاب شهردار است که باید در گام اول با نگاه به تجربیات گذشته و شرایط خاص شهرمان بدنبال گزینه ای  باشیم که در وهله اول دارای تجربه و پس از آن تعهد باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا باید برای انتخاب شهردار ملاک و معیار مشخص قرار دهند افزود:بنده معتقدم که اولین ملاک برای انتخاب شهردار جدید داشتن تجربه در حوزه های مختلف اعم از اجرایی ,خدماتی, فرهنگی ,اجتماعی و گردشگری است.بعد از تجربه باید تعهد افراد را مدنظر قرار دهیم چرا که فردی که می خواهد مسئولیت نهادی که قرار است با اعتبارات مردم ارتباط داشته باشد را عهده دار شود باید تعهد و سلامت کاری داشته باشد.

روح الله جلیلی تصریح کرد:سومین ملاک برای انتخاب شهردار میزان تحصیلات  است که باید فرد منتخب اطلاعات علمی کافی و مدرک معتبر و مرتبط داشته باشد.

 وی تاکید کرد:برای انتخاب شهردار راهی نداریم جز اینکه بدنبال فردی باشیم که در حوزه های مختلف دارای برنامه باشد. همچنین شهردار مسجدسلیمان باید کسی باشد که بتواند مدیر بحران باشد چرا که در برخی حوزه های شهری مسجدسلیمان ما با  بحران مواجه هستیم.

جلیلی اظهار داشت:پس از انتخاب شهردار باید  نظارت بر امورات شهرداری که  وظیفه مهم شورا است و نیازمند برخورداری از اطلاعات دقیق ,تجربه و بررسی مسائل است را مدنظر قرار دهیم. اعضای شورا باید بتوانند در این حوزه اطلاعات کافی داشته باشند و انجام این وظیفه هم منوط بر هماهنگی اعضای شورا و تشکیل کمیسیون های تخصصی در شورا است.

وی عنوان داشت:یکی از ضعف های درونی شوراها عدم تشکیل کمیسیون های تخصصی است که باید با تشکیل این کمیسیون ها بین اعضای شورا  برای نظارت بر عملکرد شهرداری تقسیم کار شود.

 جلیلی با بیان اینکه شورای شهر نباید خود را محدود به مسائل شهرداری کند و باید نگاه ویژه ای به مدیریت شهر هم داشته باشد خاطر نشان ساخت:در حوزه مدیریت شهری باید در کنار دیگر مدیران برنامه ریزی کرده و از آنها چشم انداز بخواهیم, شورای شهر به عنوان بازوان اجرایی تمامی ادارات و نهادهای شهری باید ضمن حفظ تعامل برای پیشبرد چشم اندازها و ایجاد هماهنگی لازم برنامه ریزی نماید.برگزاری نشست های مشترک با تمامی مسئولین و نهادهای شهرستان از جمله فرماندار,نماینده,امام جمعه و.. برای پیشبرد اهداف اثرگذار خواهد بود.

منتخب مردم مسجدسلیمان در شورای پنجم با تاکید بر اینکه بخشی از وقت شورا باید در سطح استان و کشور صرف شود عنوان داشت:شورای شهر باید برای تحقق مطالبات مردم در سطح استان و کشور رایزنی کند و از ظرفیت های متعدد بهره گیری نماید.به عنوان مثال  شورا می تواند با برگزاری جلسات کارشناسی با مدیران کل مشکلات شهرستان و خواسته های مردم را در سطح ادارات کل پیگیری نماید.

وی یادآور شد:میانگین اعتبارات عمرانی شهرداری مسجدسلیمان  در سال حدود۵میلیارد تومان است در حالی که همین اعتبار در دیگر شهرهای استان چندین برابر این مبلغ است و لذا می طلبد شورای شهر علاوه بر وظایف اصلی خود  بدنبال جذب منابع اعتباری پایدار از ظرفیت های استانی و کشوری برای شهرداری باشد که از جمله آنها سازمان همیاری شهرداری ها در کشور است که تاکنون از این ظرفیت غفلت کرده ایم.

جلیلی اظهار داشت:شهرداری باید واحدی به نام واحد جذب سرمایه گذار و مشارکت های مردمی داشته باشد که وظیفه آن  شناسایی سرمایه گذاران و دعوت آنها به شهرستان و ارائه تسهیلات ویژه به این افراد است تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف بهره مند شویم.

وی افزود:نگاه یک شهردار ممکن است بیشتر به سمت حوزه عمرانی باشد اما شورای شهر باید با شناسایی ظرفیت ها در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی,اجتماعی و گردشگری به کمک شهردار آمده و برای شکوفایی این استعدادها چشم انداز تعریف نماید.

مهندس روح الله جلیلی با تاکید بر اینکه شورای شهر باید در حوزه پاسخگویی به اقشار مختلف مردم عملکرد خوبی داشته باشد عنوان داشت:پیشنهاد من این است که شورای شهر هر سه ماه یکبار در یک مکان عمومی عملکرد خود را برای مردم ارائه دهد و درب شورا باید به روی  اقشار مختلف مردم از جمله رسانه ها که چشم بینای مردم هستند همیشه باز باشد چرا که این شفافیت موجب حفظ سلامت شورا می شود.

جلیلی ضمن تشکر از تلاش ها و خدمات ارائه شده در ادوار گذشته شورای شهر گفت:ما اعتقاد داریم مسجدسلیمان ظرفیت ها و فرصت های بیشتری دارد که باید مورد توجه قرار داده شوند و مردم پس از نارضایتی هایی که در دوره های گذشته بوجود آمد در این دوره از اعضای شورا انتظارات بیشتری دارند و شورای پنجم مسجدسلیمان باید با نگاه به منفعت عمومی و تعامل سازنده با مسئولین شهرستان از جمله نماینده مجلس,امام جمعه و فرماندار وظایف خود را انجام دهند./آسماری