مداوای عقاب خوش شانس و احتمال به طبیعت با حمایت دوستداران محیط زیست + تصاویر
مداوای عقاب خوش شانس و احتمال به طبیعت با حمایت دوستداران محیط زیست + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها// عقاب خوش شانسی که با وجود جراحاتی در طبیعت رها شده بود با تلاش دوستداران محیط زیست مورد مداوا قرار گرفته و بزودی به دامان طبیعت باز خواهد گشت. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، یک بهله عقاب زخمی در منطقه سدشهیدباسپور رها شده بود که با تلاش حسین […]

سایت خبری شهر اولین ها// عقاب خوش شانسی که با وجود جراحاتی در طبیعت رها شده بود با تلاش دوستداران محیط زیست مورد مداوا قرار گرفته و بزودی به دامان طبیعت باز خواهد گشت.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، یک بهله عقاب زخمی در منطقه سدشهیدباسپور رها شده بود که با تلاش حسین عالی محمدی ورزشکار محبوب شهر اولین ها و اعضای انجمن زیست محیطی نگین ایران زاگرس مورد مداوا قرار گرفت. این عقاب خوش شانس هم اکنون توسط دوستداران محیط زیست مسجدسلیمان و در محل اداره محیط زیست شهرستان مورد نگهداری و مداوا قرار گرفته تا پس از بهبودی کامل به دامان طبیعت باز گردد.

امروزه لزوم پاسخگویی سازمان‎های بین‎المللی متولی بهداشت انسان و دام و کشورهای مختلف به مسائلی همچون غذا، امنیت و ایمنی غذایی، سلامت و تجارت جهانی و نیز اهمیت یافتن موضوعاتی مانند روابط در حال تغییر بین انسان ودام، اولویت‎های پیشگیری نسبت به درمان و بحران‎های سیاسی،  اقتصادی و اجتماعی ناشی از عدم توجه به بیماری های نوپدید و بازپدید، الزامات اخلاقی در مواجهه با حیوانات را تحت نام حقوق و رفاه حیوانی (animal welfare ) توصیه نموده است.

نکته قابل توجه این است که  آنچه را که در دنیای امروز تحت عناوین مختلفی مانند رفاه حیوانات، اخلاق دامپزشکی، حقوق و حمایت از حیوانات و غیره مطرح می شود، اسلام در ۱۴۰۰ سال پیش دقیق‎تر و لطیف‎تر و با ضمانت‎های اجرایی دنیوی و اخروی بیان نموده است.امیدواریم تا همچون دوستداران محیط زیست سایر اقشار جامعه نیز به حقوق حیوانات و پرندگان اهمیت جدی داشته باشند.

IMG-20160326-WA0018IMG-20160326-WA0017