رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان: مسجدسلیمان بیشترین میزان بیکاری در استان را دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان: مسجدسلیمان بیشترین میزان بیکاری در استان را دارد

شهر اولین ها// رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به نرخ ۲۵.۷ بیکاری در استان گفت: شهرستان های مسجدسلیمان، باوی، دشت آزادگان، شادگان و کارون بیشترین میزان بیکاری در استان را دارند. به گزارش شهر اولین ها، امید حاجتی شامگاه سه شنبه در شورای اداری خوزستان با اشاره به اهمییت اجرای دستور […]

شهر اولین ها// رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به نرخ ۲۵.۷ بیکاری در استان گفت: شهرستان های مسجدسلیمان، باوی، دشت آزادگان، شادگان و کارون بیشترین میزان بیکاری در استان را دارند.

به گزارش شهر اولین ها، امید حاجتی شامگاه سه شنبه در شورای اداری خوزستان با اشاره به اهمییت اجرای دستور العمل های اقتصاد مقاومتی در استان اظهار کرد: مولد، پیشرو، فرصت ساز بودن اقتصاد و همچنین داشتن روحیه جهادی از جمله ویژگی های این نوع اقتصاد محسوب می شود.

وی افزود: به طور  حتم با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در صورتی که بنا به هر دلیلی استان از حالت تعادل اقتصادی خارج شود باز هم توان برگشت به حالت عادی را در اختیار خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد:  بحث بهره گیری از سیاست اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ در کشور مطرح و در این زمنیه نیز یک صد و هفت پروژه ملی تعریف شد و در همین راستا سهم هر استان در اجرای این تعداد پروژه مشخص شد.

وی با بیان اینکه هفت بند اقتصادی باید  در خوزستان مورد بررسی قرار گیرد که در صورت تهیه مطالعات در این زمینه به این هفت بند اعتباراتی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اختصاص می یابد گفت: بازسازی بافت های فرسوده، پرورش ماهی در قفس، رفع معضلات واحدهای صنعتی، توسعه کشت های گلخانه ای، خارج کردن ناوگان حمل و نقل فرسوده عمومی، بهره برداری از سواحل جنوب و توسعه اقتصاد دانش بنیان از جمله این هفت بند محسوب می شوند.

حاجتی اضافه کرد: در زمینه ساماندهی بنگاه های تولیدی ۴۳۴ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری تخصیص یافت. در صورتی که همه این میزان اعتبار در سال جاری جذب شود، دولت قول افزایش سقف این اعتبارات را نیز داده است. از طرفی سود و کارمز بانکی نیز در این زمینه به صورت یارانه به بنگاه ها تعلق خواهد گرفت.

حاجتی همچنین با اشاره به نرخ ۲۵.۷ بیکاری در استان گفت: شهرستان های مسجد سلیمان، باوی، دشت آزادگان، شادگان و کارون بیشترین میزان بیکاری در استان را در اختیار دارند. باید در این خصوص بر اساس پتانسیل های هر منطقه برنامه های ویژه و فوری را در دستور کار قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در پایان عنوان کرد: طرح توانمند سازی استان های زاگرس نشین با متولی گری سازمان مدیریت استان خوزستان به صورت جدی در حال بررسی است و پروژه های پیشنهادی ما در این خصوص به زودی ارائه خواهند شد.

*گفتنی ست که با وجود بالابودن نرخ بیکاری در شهرستانهای باوی،دشت آزادگان،شادگان و کارون که از جمعیت کمتری نسبت به مسجدسلیمان برخوردار می باشند ، می توان گفت که مسجدسلیمان همچنان بیشترین آمار بیکاری را نسبت به جمعیت خود در استان خوزستان دارا می باشد.