داستان “کلنگی ” که بزودی ۵ ساله خواهد شد … !؟ + تصویر
داستان “کلنگی ” که بزودی ۵ ساله خواهد شد … !؟ + تصویر

شهر اولین ها// حدود پنج سال پیش بود که کلنگ آغاز عملیات اجرایی جاده جدید و میانبر مسجدسلیمان – اهواز با حضور مهندس نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی به زمین زده شد و قرار بود که در مدت زمان ۳۶ ماه احداث شود. به گزارش شهر اولین ها، پنج سال پیش بود که کلنگ […]

شهر اولین ها// حدود پنج سال پیش بود که کلنگ آغاز عملیات اجرایی جاده جدید و میانبر مسجدسلیمان – اهواز با حضور مهندس نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی به زمین زده شد و قرار بود که در مدت زمان ۳۶ ماه احداث شود.

به گزارش شهر اولین ها، پنج سال پیش بود که کلنگ آغاز عملیات اجرایی جاده جدید و میانبر مسجدسلیمان – اهواز با حضور مهندس نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی به زمین زده شد و قرار بود که در مدت زمان ۳۶ ماه احداث شود.با گذشت ۵ سال از این کلنگ زنی اما پروژه احداث جاده میانبر همچنان در تعطیلی بسر می برد.اگر چه گفته می شود جاده میانبر مسجدسلیمان از محورهایی است که مشکلات محیط زیستی فراوانی داشته اما با توجه به صدور مجوز احداث محور میانبر از سوی محیط  زیست و رفع محدودیت های زیست محیطی برای احداث این محور ارتباطی دیگر بهانه ای برای تاخیر در احداث جاده میانبر از سوی وزارت راه پذیرفته نیست.از طرفی رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان نیز سال گذشته تصریح کرد از آنجایی که تامین اعتبار پروژه بر عهده شرکت ساخت تهران بوده این پروژه مدتهاست بدلیل عدم تامین اعتبار تعطیل شده است.

7-8-2015-8-40-45-AM

محور ارتباطی فعلی شهرستان های مسجدسلیمان ,لالی و اندیکا به مرکز استان مدتهاست بدلیل وقوع سوانح رانندگی متعدد و آمار بالای کشته و زخمی ها در این سوانح در بین مردم عنوان جاده مرگ لقب گرفته است و بارها مسئولین این سه شهرستان خواستار تسریع در روند احداث جاده میانبر به عنوان جایگزین این محور پر خطر شده اند.

بهرحال امیدواریم تا با پیگیری های نماینده شهرستان و تخصیص اعتبارات این پروژه بار دیگر از سر گرفته شود تا با بهره برداری از محور جدید اهواز-مسجدسلیمان شاهد بهبود وضعیت راههای ارتباطی و ترانزیتی شهر اولین ها باشیم.