دادستان مسجدسلیمان: در تلاش هستیم تا کنترل و کاهش جمعیت کیفری بدرستی دنبال شود
دادستان مسجدسلیمان: در تلاش هستیم تا کنترل و کاهش جمعیت کیفری بدرستی دنبال شود

سایت خبری شهر اولین ها// دادستان عمومی و انقلاب مسجد سلیمان در نشستی که بهمراه  رئیس دادگستری شهرستان با مدیرکل زندان‌های خوزستان  داشت عنوان کرد که دستگاه قضائی در تلاش است تا سیاست کنترل و کاهش جمعیت کیفری بدرستی دنبال شود. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، رضا پوستچی مدیرکل زندان‌های خوزستان در نشست […]

سایت خبری شهر اولین ها// دادستان عمومی و انقلاب مسجد سلیمان در نشستی که بهمراه  رئیس دادگستری شهرستان با مدیرکل زندان‌های خوزستان  داشت عنوان کرد که دستگاه قضائی در تلاش است تا سیاست کنترل و کاهش جمعیت کیفری بدرستی دنبال شود.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، رضا پوستچی مدیرکل زندان‌های خوزستان در نشست با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان مسجدسلیمان  اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری با کاهش جرم در ارتباط مستقیم است، یک بخش مربوط به جامعه است و مسئولین اجتماعی باید با عمل درست به وظایف خود و تامین ملزومات در حوزه پیشگیری از وقوع جرم که خود وابسته به آسیب شناسی درست است تلاش کنند تا ابزار و زمینه های بروز جرم در جامعه به حداقلها کاهش یابد تا همه  تکالیف فقط از دستگاه قضائی و زندان و نهادهای امنیتی و انتظامی انتظار نرود.
این مقام ارشد در زندانهای خوزستان در حوزه کاهش جمعیت کیفری در حوزه زندانها هم گفت: بهبود وضعیت زندان و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر زندانیان، نظارت کیفی و درست و متعهدانه بر رفتارها و پیشگیری از تخلفات و جرایم در زندان و سلامت افزائی رفتاری و محیطی در زندانها از مهمترین محورهائی است که کاهش تکرار جرم را به واسطه بهنجار نمودن زندانیان بدنبال دارد.
وی افزود: امروز بواسطه شناسائی گلوگاه های آسیب ساز در مبارزه با ورود و مصرف مواد و آلات و ابزار ممنوعه به زندان بسیار عملکرد موفقی داشته ایم و پرسنل ما با تعهد و احساس مسئولیت در تلاشند تا زندان برای  زندانیان هنجار شکن و متخلف کاملا محدودیت افزا و نا امن باشد و اجازه تخلف به عناصر متخلف را هم نخواهیم داد.
عضو شورای عالی تشکیلات قضائی خوزستان در خاتمه با تقدیر از رویکرد بسیار اخلاقی و کاربردی رئیس دادگستری و دادستان شهرستان مسجدسلیمان در ارتقا و اعتلای دستگاه قضائی و تبعاً نظام زندانبانی، بر ضرورت توسعه تعاملات و همکاریها تأکید کرد و گفت: اراده ما این است که اجرای احکام کیفری حبس را همسو با اهداف و اولویتهای سازمانی و اصلاحی و تربیتی به خوبی به پیش بریم .
پیمان چعباوی رئیسی دادگستری مسجد سلمیان هم  با تشکر از توجه مدیر کل زندانهای خوزستان به بازدید های مستمر از زندانها و نقس آن در بهبود وضعیت زندانبانی و رسیدگی به امور زندانیان و ارتقای کیفی آن، گفت: تلاش شما بازده بسیار خوبی در عرصه زندانبانی داشته و ما واقعا دغدغه ای در حوزه زندانها نداریم و کار این مجموعه پر تلاش مورد قبول دستگاه قضائی و اجرائی است.
وی تصریح کرد: یکی از ملزومات این شهر برخورداری از یک زندان استاندارد و جدید است که در تلاشیم با ظرفیتهای منطقه آن را دنبال کنیم وبه حمایت و پیگیری مسئولین اداره کل زندانها و استان هم در این عرصه کاملا نیاز داریم.
این مقام مسئول قضائی در مسجد سلیمان همچنین گفت: در مسجدسلیمان تلاش شده با آسیب شناسی لازم، امنیت قضائی و اجتماعی بدرستی استقرار یابد، از توسعه فعالیتهای دینی و اقدامات اجتماعی و فرهنگی با حمایت مسئولین خاصه امام جمعه معزز شهرستان برخورداریم و گلامهای خوبی برای این منظور برداشته شده و از زندان نیز بعنوان یک ضرورت استفاده می کنیم تا تراکم بی دلیل جمعیت کیفری را شاهد نباشیم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجد سلیمان هم در این نشست گفت: شرایط درون زندان بسیار متفاوت و بهتر از گذشته است، بحث سلامت محیطی و رفتاری زندانیان بخوبی در دستور کار قرار دارد و محیط زندان مکانی مناسب برای نگهداری و اصلاح افراد شده است که البته در این بین مشکل کمبود فضا مقوله ایست که باید برای آن چاره اندیشی شود.
ادبی افزود: ما نیز با اعطای هدفمند امتیازات به زندانیان واجد شرایط در تلاشیم تا  سیاست دستگاه قضائی در کنترل و کاهش جمعیت کیفری بدرستی دنبال شود و برای این منظور به مددکاری زندان فرصت تعامل و همکاری خوبی داده ایم که این فرصت باید مورد استفاده کاملتری قرار گیرد .
مرجع:خبرگزاری میزان