خرید و فروش رأی، تطمیع، تهدید جرم است
خرید و فروش رأی، تطمیع، تهدید جرم است

سایت خبری شهر اولین ها//با نزدیک شدن به ایام انتخابات پیمان چعباوی رییس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان توضیحاتی را ارائه نمود. وی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات قوه قضاییه جهت پیشگیری از تخلفات، ستادی را در سراسر کشور تشکیل داده است که […]

سایت خبری شهر اولین ها//با نزدیک شدن به ایام انتخابات پیمان چعباوی رییس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان توضیحاتی را ارائه نمود.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات قوه قضاییه جهت پیشگیری از تخلفات، ستادی را در سراسر کشور تشکیل داده است که مسئولیت آن با رؤسای دادگستری شهرستان ها می باشد. وی گفت: اعضای این ستاد متشکل از دادستان، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه، رییس اطلاعات، عضو هیئت نظارت بر انتخابات و معاون سیاسی فرمانداری می باشد.

چعباوی ادامه داد: از بدو تشکیل این ستاد جلساتی برگزار و مصوباتی نیز داشته ایم. وی هدف از تشکیل این ستاد را پیشگیری از تخلفات و وقوع جرم عنوان کرد و گفت: ما پیشگیری را مقدم می دانیم و پس از آن اجباراً وارد مرحله دیگر و صدور حکم خواهیم شد.

رییس دادگستری مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از موارد مهم فضای مجازی ست که متأسفانه گاهی استفاده بدی از این فضا می شود و در برخی موارد نیز باعث تشویش اذهان عمومی شده است. ما این فضا را رسد و اگر لازم باشد تشکیل پرونده خواهیم داد. چعباوی وظیفه اهالی رسانه را در ایجاد آرامش بسیار حساس دانست و گفت: وظیفه ما این است افکار عمومی را همسو با نظام کنیم و جلو تفکرات مسموم را بگیریم. هدف همه باید حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

چعباوی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کاندیداها اعلام کرد: کاندیداها و هواداران آن ها باید قانون را سرلوحه خود قرار دهند و به قانون احترام بگذارند. کاندیداها در چارچوب وظایف خود عمل کنند و قول هایی که که می دهند باید در چارچوب وظایف و اختیارات یک نماینده باشد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان رییس دادگستری مسجدسلیمان خرید و فروش رأی، تطمیع، تهدید را جرم دانست و اعلام کرد به شدت با چنین افرادی برخورد خواهد شد. وی همچنین نصب بلندگو در خیابان و راه اندازی کاروان را ممنوع دانست و گفت: ستادهای کاندیداهای مختلف نباید در نزدیکی هم باشند. پیمان چعباوی همچنین استفاده مدیران از امکانات دولتی را جرم دانست و گفت: با مدیرانی که از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدایی استفاده کنند به شدت و طبق قانون برخورد خواهد شد. ایشان همچنین نصب بنر و تبلیغات زود هنگام را در یکی از ستادها تخلف دانست و گفت تذکرات لازم در این رابطه داده شده است و در صورت تکرار با آن برخورد خواهد شد./سپنا