جلسه بررسی مشکلات شهرستان های حوزه انتخابیه مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا
جلسه بررسی مشکلات شهرستان های حوزه انتخابیه مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا

حجت الاسلام امینی: مردم ما اهل حاشیه سازی نیستند اما مطالبه گر هستند

علیرضا ورناصری: متاسفانه همان نیم نگاهی که وزارت نفت برای انجام مسئولیت های اجتماعی به شهرستان دارد را وزارت نیرو علیرغم وجود دو سد بزرگ به این شهرستان ندارد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: حل مشکل اشتغال یکی از راهکارهای اساسی برون رفت شهرستان از مشکلات است

فرماندار مسجدسلیمان: شهرستان مسجدسلیمان مردمان نجیبی دارد که همیشه و در مقاطع مختلف با تمام وجود پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند

شهر اولین ها// با حضور فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی و تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام امینی امام جمعه، محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان، مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب به همراه جمعی از مسئولان شهری ضمن بازدید از تاسیسات آبرسانی گدار،بازدید از چاه شماره۱، بادید از مناطق آلوده جلسه بررسی مشکلات شهرستان مسجدسلیمان در سالن باشگاه مرکزی برگزار شد.

به گزارش شهر اولین ها، امام جمعه مسجدسلیمان ضمن تبریک عید قربان گفت: باعث افتخار است که مجلس، مورد ستایش مقام معظم رهبری قرار گرفته است و همین، انتظارات را از مجلس جدید برای حل مشکلات مردم بیشتر می کند.حجت الاسلام امینی با اشاره به مشکلات آب منطقه گفت:با گذشت حدود ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان از وضعیت نامناسب آبرسانی برخوردار است. وی ادامه داد: اگر چه باید از تلاش های مجموعه نفت قدردانی کرد اما معتقدیم نگاه به مسجدسلیمان در بعد کلان باید بیشتر باشد خصوصا درحوزه هایی چون بهداشت و درمان، آموزش و…امینی ادامه داد: مردم ما اهل حاشیه سازی نیستند اما مطالبه گر هستند و از مسئولان می خواهم نگاه شان به این شهرستان بیشتر معطوف شود…

دکتر محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان نیز در سخنانی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه های مختلف این شهرستان گفت: شهرستان مسجدسلیمان مردمان نجیبی دارد که همیشه و در مقاطع مختلف با تمام وجود پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند. در زمان انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرمین و… جز شهرهای پیشرو بوده اما متاسفانه علیرغم تلاش هایی که انجام می شود به دلیل مشکلات انباشته شده نیازمند تلاش جهادی و نگاه ویژه مسئولان خصوصاً مسئولان کشوری ست.

فرماندار مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از کدام مشکل حرف بزنیم از مناطق آلوده به نفت و گاز، بافت های فرسوده، بیکاری بالای ۴۰ درصد، مشکلات عدیده تیم فوتبال نفت، آمار بالای خودکشی  و آسیب های اجتماعی یا بی آبی مردم در بعضی نقاط شهرستان و روستاها. دکتر پاکدل از رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواست به مسجدسلیمان به عنوان یک شهر با مردمانی متمدن نگاه ویژه ای داشته باشند و با کمک کردن به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این مشکلات را به دیگر نمایندگان منتقل و به حداقل برسانند.

علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران صنعت نفت و نیرو گفت: از دکتر عباسی انتظار داریم به خواسته های به حق این مردم نگاه ویژه و پیگیرانه ای داشته باشد.وی گفت: مسجدسلیمان به کشور، خاورمیانه و جهان سخاوتمندانه خدمت کرده است. به آنان آب، نان و انرژی داده است اما خودش به دلیل سیاست های اشتباه در تمامی این سال ها حال ناخوشی دارد.وی گفت: شهر ما را به نام نفت و دو سد عظیم می شناسند و به همین دلیل ظرفیت های کشاورزی، گردشگری، صنایع و … را نادیده گرفتند اما از هیچ کدام خیری نصیب مردم ما نشد.نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نفت بیش از ۱۲۰۰ نفر کمبود نیرو وجود دارد که انتظار داریم از همین جوانان منطقه تامین شود.

وی ادامه داد: شهری که خود منبع انرژی ست چند سالی ست که در آن شروع به گازرسانی شده است و در حالی که ضریب گازرسانی در خوزستان حدود ۸۶ درصد است در شهر ما به ۴۶ درصد آن هم در چند سال اخیر رسیده است.ورناصری ضمن گلایه از وزارت نیرو گفت: متاسفانه همان نیم نگاهی که وزارت نفت برای انجام مسئولیت های اجتماعی به شهرستان دارد را وزارت نیرو علیرغم وجود دو سد بزرگ به این شهرستان ندارد و این جای گلایه دارد. سال هاست مصوبه و امضاء وزیر نیرو را برای احداث یک مرکز بهداشتی در شهرستان اندیکا داریم که هنوز به نتیجه نرسیده است انتظار داریم این وزارتخانه نسبت به هر ۴ شهرستان مسئولیت پذیر باشد…

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در مسجدسلیمان گفت: بخش زیادی از مشکلات خوزستان با همکاری بین بخشی قابل‌حل است و وزارت نفت باید به تعهدات اجتماعی خود عمل کند تا در حل این مشکلات سهمی داشته باشد.

وی حل مشکل اشتغال را یکی از راهکارهای اساسی برون رفت شهرستان از این مشکلات دانست و گفت: باید برای مسجدسلیمان و ضرورت حل مشکل اشتغال جوانان این شهرستان تصمیم گرفت.

عباسی ادامه داد: مسجدسلیمانی هایی که خارج از این شهر زندگی می کنند باید برای حل مشکلات این منطقه کمک کنند، دوستان نفتی نیز می توانند با استفاده از تکنیک های مدرن چاههای غیر فعال را مجدداً راه اندازی تا از این طریق مسئولیت های اجتماعی انان قوت بیشتری بگیرد.

علاوه بر این فریدون عباسی دوانی به همراه دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس در مسجدسلیمان از چاه شماره یک نفت و چشمه های نفتی در مسجدسلیمان بازدید کردند. در ادامه این بازدید اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) مسجدسلیمان که در زمین لرزه آسیب دیده بود، به بهره برداری رسید.

پس از آن اعضای این کمیسیون به همراه علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، فرهاد ایزدجو رئیس سازمان آب و برق خوزستان، محمد پاکدل فرماندار و امام جمعه مسجدسلیمان در محل فرمانداری به برررسی مشکلات این شهرستان پرداختند.