جشنواره شعر محلی گویشی ” تمدار بیت ” به نهمین وارگه خود رسید
جشنواره شعر محلی گویشی ” تمدار بیت ” به نهمین وارگه خود رسید

سایت خبری شهر اولین ها//پریسا طاهری: جشنواره شعر محلی ” تمدار بیت ” به نهمین وارگه خود رسید.این جشنواره هر ساله به میزبانی شهرستان اردل برگزار می گردد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، رییس اداره فرهنگ و ارسلامی شهرستان اردل در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: نهمین جشنواره شعر محلی “تمدار بیت […]

سایت خبری شهر اولین ها//پریسا طاهری: جشنواره شعر محلی ” تمدار بیت ” به نهمین وارگه خود رسید.این جشنواره هر ساله به میزبانی شهرستان اردل برگزار می گردد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، رییس اداره فرهنگ و ارسلامی شهرستان اردل در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: نهمین جشنواره شعر محلی “تمدار بیت ” فردا برگزار خواهد شد و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر می شود.

قاسم همتی افزود: تعداد 127 شرکت کننده از 9 استان کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمودند که اشعار ارسالی در دو بخش آئینی و آزاد مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفته که 3 اثر در بخش آیینی و 4 اثر در بخش آزاد برگزیده شده اند.ضمن اینکه هیأت داوران 10 اثر دیگر را شایسته تقدیر دانسته است.

وی با اشاره به اینکه سطح کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته ،عنوان کرد: در این جشنواره همچنین از مجموعه شعر گویشی ” تُرنه و بِرنو ” سروده ی زینب ممبینی شاعر ارزشمند بختیاری رونمایی می شود.

همتی در خاتمه گفت: اختتامیه جشنواره فردا در مجتمع فرهنگی و هنری مهرگان اردل برگزار خواهد که طی آن از شاعران آثار برتر و برگزیده با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی خواهد شد.

گفتنی ست که نهمین جشنواره ادبی شعر گویشی منطقه ای تمداربیت با حضور شاعران مناطق زاگرس نشین ایران در شهرستان اردل (چهارمحال و بختیاری) و با موضوعات آئینی با اولویت انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، امام رضا (ع) و همدلی و همزبانی و آزاد با اولویت آداب و سنن اقوام برگزار می شود.