جزئیات قتل فرد میانسال با سلاح گرم در اندیکا
جزئیات قتل فرد میانسال با سلاح گرم در اندیکا

سایت خبری شهر اولین ها// چندی قبل و در میانه های بامداد مرد میانسالی در اندیکا بر اثر اصابت گلوله به قتل رسید. این مرد با اسلحه شکاری به قتل رسیده که عوامل قضایی و انتظامی در حال بررسی موضوع و دستگیری قاتل هستند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، تحقیقات نشان می دهد […]

سایت خبری شهر اولین ها// چندی قبل و در میانه های بامداد مرد میانسالی در اندیکا بر اثر اصابت گلوله به قتل رسید. این مرد با اسلحه شکاری به قتل رسیده که عوامل قضایی و انتظامی در حال بررسی موضوع و دستگیری قاتل هستند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، تحقیقات نشان می دهد که بروز یکسری از اختلافات و حل نشدن آن به صورت ریشه ای باعث ایجاد نزاع های منجر به قتل دراستان خوزستان می شود و ریشه و بستر اولیه نزاعها را دراین استان باید در تاریخ گذشته این جوامع مطالعه نمود چرا که عوامل مختلفی در شکل گیری و تداوم آن مانند آثار محیط طبیعی، ریشه های اجتماعی ، زمینه های اقتصادی، ابعاد فرهنگی وتعصبات قومی وقبیله ای دخیل بوده اند.

عدم آشنایی و آگاهی لازم  مردم به قوانین اسلامی و حکومتی در ارتکاب و ابراز خشونت که ازقبح انجام اینگونه اعمال بی خبرند، وهمچنین بدلیل پایبندی به عرفهای گذشته که هنوزبرجامعه حاکم هستند ،ارجحیت  پایبندی به تعصبات قومی وقبیله ای  زمینه ساز بروز قریب به اتفاق قتلهای به وقوع پیوسته دراستان خوزستان است.

فرهنگ جنگ طلبی به شکل علاقه به اسلحه و مهارت فوق العاده، نمایش شجاعت و شهامت تواناییهای بدنی، سازگاری با سختیها و تن ندادن به زور، همه و همه دربه وجود آوردن نزاعهای محلی دراین استان سهم عمده ای را دارند.

یافته های پژوهشی نشان می دهد که میزان این برخوردها در سالیان اخیرسیرصعودی داشته و هر سال بر تعداد آنها افزوده می گردد. ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی محیط طبیعی ساکنان منطقه جهت تعدیل نمودن  این رفتارها و متعادل سازی آن مشکل بوده و برای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در این جوامع راهبردها واقدامات ویژه ای را می طلبد

اجرای برنامه های آموزشی به منظور افزایش سطح آگاهی مردم و ایجاد انگیزه در آنها برای پیگیری حقوق مربوطه از طریق مراجع قانونی و پرهیز از اقدامات خود سرانه و خارج از ضوابط تا حدود زیادی می تواند از بروز نزاع های طایفه ای پیشگیری کند ، تحقق این هدف مستلزم اهتمام و تشریک مساعی سازمان ها و ارگانهای مربوطه از قبیل : صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون فرهنگی مساجد و دستگاههای انتظامی وقضایی بوده که این امر نیازمند توجه و عزم جدی مسیولین ذیربط است.

انشااله که با تعمیق پایبندی به قانون وآموزش مستمر مردم خصوصا در حوزه های اجتماعی وقضایی در آینده ای نه چندان دور شاهد رشد و شکوفایی و توسعه استان از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و … باشیم.هرچند این امر مستلزم امنیت و آرامش بوده ولی می توان با کمک ابزارهای فوق الذکر شاهد نهادینه کردن فرهنگ صلح وسازش و کاهش نزاعهای منجر به قتل در استان باشیم.

مرجع:لالی آنلاین