بی توجهی شهروندان به هشدارهای دامپزشکی همچنان ادامه دارد …!؟ + تصویر
بی توجهی شهروندان به هشدارهای دامپزشکی همچنان ادامه دارد …!؟ + تصویر

سایت خبری شهر اولین ها// با وجود هشدارهای مدیرکل دامپزشکی استان مبنی بر شیوع تب برفکی در استان به نظر می رسد که هنوز هم برخی شهروندان از جزئیات این موضوع بی اطلاع هستند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، مدیرکل دامپزشکی خوزستان روز گذشته نسبت به کمبود واکسن و شیوع دوباره بیماری تب […]

سایت خبری شهر اولین ها// با وجود هشدارهای مدیرکل دامپزشکی استان مبنی بر شیوع تب برفکی در استان به نظر می رسد که هنوز هم برخی شهروندان از جزئیات این موضوع بی اطلاع هستند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، مدیرکل دامپزشکی خوزستان روز گذشته نسبت به کمبود واکسن و شیوع دوباره بیماری تب برفکی در دام های استان هشدار داد و افزود: با توجه به اینکه بحران بیماری تب برفکی از زمان کوچ عشایر شدت گرفته بود، با خروج عشایر از خوزستان این کانون ها رو به کاهش است؛ البته در مسیر کوچ عشایر در شمال خوزستان همچون لالی و اندیکا این بیماری وجود دارد.
به گفته وی، بازگشت این بیماری را در شوش و دزفول در روزهای اخیر شاهد بودیم و اگر چه تب برفکی از طریق گوشت به انسان منتقل نمی شود اما احتمال دارد باعث آلودگی ثانویه به انسان شود.

با این حال در روزهای اخیر شاهد فروش بی رویه گوشت دام در مسیرهای برون شهری از جمله مسیر مسجدسلیمان-شوشتر(دوراهی شوشتر و سه راهی روستای راهدار و کرائی) بوده ایم که به نظر می رسد برخی شهروندان نسبت به توصیه های پزشکی بی توجه بوده اند. از طرفی دیگر نرخ نسبتاً مناسب فروش گوشت دام که توسط فروشندگان غیرمجاز در این مسیرها از دلایل عمده علاقمندی برخی شهروندان به خرید آن می شود.

امیدواریم که کلیه شهروندان با درک صحیح شرایط کنونی شیوع تب برفکی و آلودگی احتمالی گوشت از فروشندگان در مسیرهای برون شهری از خریداری آن ها امتناع ورزند.

IMG-20160408-WA0004