بهبود زیرساخت های ورزشی در مسجدسلیمان؛ از شعار تا عمل …
بهبود زیرساخت های ورزشی در مسجدسلیمان؛ از شعار تا عمل …

شهر اولین ها// در هفته ای که گذشت افزایش چهارهزار برابری اعتبارات در حوزه ورزش و جوانان مسجدسلیمان خبری مهم و امیدوارکننده بود که موجب خرسندی اهالی ورزش شهر اولین ها شد. اتفاقی که به نظر می رسد تا تحقق کامل آن فاصله زیادی پیش رو خواهد داشت. به گزارش شهر اولین ها، در هفته […]

شهر اولین ها// در هفته ای که گذشت افزایش چهارهزار برابری اعتبارات در حوزه ورزش و جوانان مسجدسلیمان خبری مهم و امیدوارکننده بود که موجب خرسندی اهالی ورزش شهر اولین ها شد. اتفاقی که به نظر می رسد تا تحقق کامل آن فاصله زیادی پیش رو خواهد داشت.

به گزارش شهر اولین ها، در هفته گذشته رییس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان از افزایش چشمگیر اعتبارات این حوزه در سطح شهرستان خبر داد. جمالپور با بیان اینکه متاسفانه در ۱۰ سال اخیر در حوزه زیرساخت های ورزشی کاری انجام نشده بود افزود: خدا را شاکرم که در سال ۹۶ و ابتدای ۹۷ کارهای بزرگی در حوزه ورزش و زیرساخت های ورزشی هم اکنون انجام و یا در حال انجام است.

فارغ از تمامی برنامه های که در رشته های ورزشی دیگر در شهرستان در حال انجام است بایستی گفت فوتبال از جمله ورزشهای پرطرفدار و دارای ورزشکاران بی شماری در مسجدسلیمان است که تیم های متعدد رده های مختلف در شهرستان و استان گواه این ادعا خواهد بود. با این وجود و در شرایط فعلی تنها زمین ورزشی فوتبال که تحت مدیریت اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان بوده ورزشگاه شهید بهزادنیای چهاربیشه می باشد. ورزشگاهی که سالهاست مورد بی توجهی و سوء مدیریت قرار گرفته است.

این ورزشگاه در حال حاضر با  بی مهری های فراوان به زمین خاکی و بدون  چمن و فاقد هر گونه امکانات تبدیل شده است تا جایی که در سال های اخیر هیچ یک از بازی های لیگ فوتبال شهرستان در این مکان برگزار نشده و هیأت فوتبال تمامی مسابقات پایه و بزرگسالان خود را در دیگر استادیوم های متعلق به شرکت نفت برگزار می نماید.

اگر سری به زمین های راه آهن در منطقه ریل وی و زمین دره گلگیری ها بزنید متوجه خواهید شد این زمین ها در حال تصرف هستند به همان روش معمول که اول باغچه می زنند، بعد دیوار کشی می شود و بعد هم… و متاسفانه کسی هم پیگیر این قضیه نیست! غلامعلی قاسمی رییس وقت هیئت فوتبال مسجدسلیمان در این رابطه می گوید: واقعاً زمین های خاکی دبیرستان سینا، ریل وی، چهاربیشه، زمین کشاورز، زمین ارتش (جنب انبارخوراکی) که الآن خیلی دیدن دارد و جای بسی تعجب است که مسولین چگونه دست به تخریب، نخاله ریزی و … در این زمین شده اند. زمینی که در آن واحد محل تمرین بازیکنان تیم های دارایی، قدس، مقاومت، ابومسلم، البرز، وحدت بوده و جوانان و بازیکنان بزرگی را تحویل جامعه ورزشی داده است. زمین مال شنبه زمین بازار چشمه علی (محله حسین قصاب) یا همان زمین فوتبال مشعل، زمین مال جانکی (جای سالن جانبازان) زمین خاکی داخل استودیوم زمین خاکی کلگه (زمین بهداری) و زمین نفتک جای میدان تره بار و دبیرستان ۵ آذر به کجا رفتند؟

کسی الان هم در زمین فوتبال بالای محله پشت برج (چال کنار)می رود؟ چرا کسی به فکر ترمیم زمین های خاکی پرسپولیس، کشاورز، سرمسجد، زمین باشگاه سوار کاران زمین دره گل گیری ها، ارتش (انبار خوراکی) و مراد آباد و امید و یا اتحاد نمی باشند؟چرا حداقل با تجهیز حمام و دستشویی و رختکن به فکر آبادی آنان نمی باشند؟ با ترمیم و احیای زمین های خاکی در محلات می توان در سال های آتی جام فوتبال یا مینی فوتبال محلات یا همان لیگ محلات را برگزار نمود که در پیشبرد سلامتی جسم و روح نوجوانان و جوانان محلات می تواند اثر چشمگیری داشته باشد،…

با این حال رییس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان با اشاره به سفر دکتر نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرستان اظهار داشت: از مصوبات این سفر ورزشگاه ۲۰ هزار نفری در شهرستان و احداث پارک ورزش بانوان است که  امسال کار  کلنگ زنی و  احداث این پروژه ها در دستور کار ما  قرار می گیرد.در حال حاضر برای احداث ورزشگاه ۲۰ هزار نفری نیاز به ۱۰ هکتار زمین داریم که در تلاش هستییم از طریق منابع طبیعی زمین های مورد نیاز برای این دو پروژه در اختیار اداره ورزش قرار بگیرد.

جهت اطلاع وی بایستی گفت در شرایط فعلی مسجدسلیمان مشکل تأمین زمین جهت احداث ورزشگاه جدیدی ندارد. زیرا زمین ها خاکی باشگاههای پرسپولیس،کشاورز، سرمسجد، ارتش، البرز و … از پتانسیل بالایی جهت تخصیص اعتبار و تکمیل و آماده سازی یک ورزشگاه مطلوب و قابل استفاده در مسابقات استانی و ملی را خواهند داشت.

از این رو امیدواریم تا مسئولین ورزش مسجدسلیمان که دغدغه بهسازی و احداث زیرساخت های ورزشی در سطح شهرستان را دارند نگاه ویژه ای به وضعیت بغرنج زمین های خاکی مسجدسلیمان داشته باشند. وضعیتی که موجب گردیده تا اکثر بازیهای فوتبال شهرستان و استان در زمین های چمن متعلق به شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شود و اداره ورزش و جوانان شهرستان از دارا بودن یک زمین چمن مطلوب و قابل استفاده محروم بماند.