برگزاری کلاس آموزشی ترویجی اطفاء حریق سمن های خوزستان با طعم انتخابات !؟ / حواشی + تصاویر
برگزاری کلاس آموزشی ترویجی اطفاء حریق سمن های خوزستان با طعم انتخابات !؟ / حواشی + تصاویر

شهر اولین ها// کلاس آموزشی و ترویجی اطفاء حریق صبح امروز در سالن مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ویژه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد که با انتخاب دبیرشبکه سازمان های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی نیز همراه بود. به گزارش شهر اولین ها،صبح امروز […]

شهر اولین ها// کلاس آموزشی و ترویجی اطفاء حریق صبح امروز در سالن مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ویژه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد که با انتخاب دبیرشبکه سازمان های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی نیز همراه بود.

به گزارش شهر اولین ها،صبح امروز کلاس آموزشی و ترویجی اطفاء حریق ویژه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی در سالن مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و با حضور تنی چند از نمایندگان سمن ها  برگزار شد و در پایان نیز دبیرشبکه سازمان های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی نیز انتخاب گردید.در ابتدای این کلاس سرهنگ محمد عزیزی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین به ارائه برخی نکات و موارد در خصوص آتش سوزی ها و اطفاء حریق در نقاط مختلف استان اشاره کرد که با پرسش و پاسخ از سوی نمایندگان سمن ها همراه بود.در ادامه  مهندس حمید میرعلایی مجری طرح تلفیقی مشارکتی حوزه آبخیز رکعت به ارائه اطلاعاتی در خصوص اطفاء حریق ، علل بروز آتش سوزی و راههای مقابله با آن پرداخت.

پیش از آغاز رأی گیری جهت انتخاب دبیر شبکه سمن ها خانم حکیمه بارانی مسئول هماهنگ کننده استانی پویش مردمی کما (کمیته مردمی اطفا حریق ایران) از انجمن زیست پویان طبیعت رامهرمز به بیان مطالبی در خصوص این پویش پرداخت. وی ضمن تشریح کلیات این پویش مردمی و بیان اهداف آن توجه هرچه بیشتر مسئولین ذیربط را به بیمه داوطلبین وارد شده به این پویش و اختصاص تجهیزات جهت افزایش کیفی عملیات اطفاء حریق را خواستار شد.

در پایان این کلاس آموزشی نیز انتخابات دبیرشبکه سازمان های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی برگزار گردید که آرا سه نفر اول آن به شرح زیر می باشد:

-شهرام دهکردی از انجمن پژوهشگران طبیعت زاگرس  10 رأی

-هژیر کیانی از انجمن دوستداران محیط زیست و طبیعت ایذه و دهدز  3 رأی

-خانم فرح کرمپور از انجمن هنر کودکان محیط زیست اهواز 2 رأی

حواشی :

-پس از پایان رأی گیری و اعلام نتیجه آرا محمدعلی کلی سرپرست اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی اداره کل اظهار داشت که فرد انتخاب شده بعنوان رابط بین سمن ها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اقدام خواهد نمود.

-رسولی نژاد رییس گروه نظارت بر سازمان های مردم نهاد استانداری خوزستان در جلسه امروز حضور پیدا کرده بود تا علاوه بر انتخابات مذکور ، دو عضو جایگزین شبکه سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی استان برگزار شود که این موضوع انجام نشد.

-غیبت ذبیح الله موسوی از انجمن سبز و زیبای شوشتر که خود جزو کاندیدا بود در مراسم شمارش آرا از نکات جالب توجه بود.

-حضور نام هژیر کیانی مدیرعامل شبکه‌های محیط زیستی استان در جمع کاندیداها علیرغم غیبت وی در جلسه از دیگر نکات تأمل برانگیز جلسه امروز بود.

-آفریدن از فعالین محیط زیست انجمن زیست محیطی تشان بهبهان در حاشیه کارگاه آموزشی به بیان بخشی از عملکرد  انجمن متبوع و فعالیت های زیست محیطی پرداخت.

-با وجود فعالیت بیش از 50 سمن زیست محیطی ثبت شده و در حال ثبت در استان ، شمارش تنها 17 تعرفه رأی در انتخابات امروز نشان دهنده عدم حضور حدود 77 درصد از نمایندگان سمن های زیست محیطی در این انتخابات بوده است.

-تعرفه رأی انتخابات امروز به شکلی ساده و بدون مهر و علائم خاصی و بصورت ساده در اختیار رأی دهندگان قرار گرفت که مورد اعتراض برخی از نمایندگان سمن ها قرار گرفت.

IMG-20160818-WA0016IMG-20160818-WA0017 IMG-20160818-WA0013IMG-20160818-WA0006 IMG-20160818-WA0011IMG-20160818-WA0018