برگزاری کارگاه آموزشی پلنگ ایرانی ویژه سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیست در اندیکا
برگزاری کارگاه آموزشی پلنگ ایرانی ویژه سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیست در اندیکا

شهر اولین ها// کارگاه آموزشی مهارتی پلنگ ایرانی ویژه سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیست در شهرستان اندیکا برگزار شد. مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با بیان این مطلب که این کارگاه آموزشی جهت آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با این گونه جانوری برگزار شد اظهار داشت: پلنگ ایرانی یکی از گونه […]

شهر اولین ها// کارگاه آموزشی مهارتی پلنگ ایرانی ویژه سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیست در شهرستان اندیکا برگزار شد.

مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با بیان این مطلب که این کارگاه آموزشی جهت آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با این گونه جانوری برگزار شد اظهار داشت: پلنگ ایرانی یکی از گونه های مهم و در خطر انقراض جانوری ایران است که از نظر کمیت در شهرستان اندیکا بیشترین تعداد این گونه جانوری را شاهد هستیم. این کارگاه نیز بستری برای آگاهی بیشتر سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیست جهت آموزش جوامع محلی و فراگیری بیشتر آنان در این زمینه می باشد.

وی افزود: از آنجایی که منطقه حفاظت شده شیمبار با وسعت ۵۴ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع شو و لندر با وسعت ۱۲ هزار هکتار از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار وسعت مناطق حفاظت شده استان که زیستگاه گونه پلنگ ایرانی بشمار می رود، نیازمند توجه بیشتر کنشگران محیط زیست جهت حفاظت از این گونه در خطر انقراض می باشد.

رییس اداره محیط زیست اندیکا همچنین اظهار داشت: در حاشیه این کارگاه نیز از زحمات صالحی مجری جنگلکاری طرح صیانت از منابع طبیعی با سطح زیر کشت ۲۵۰ هکتار بادام و مهراب اسدی دهیار نمونه و کوشا در حفاظت از محیط زیست، کاشت نهال و نگهداری از آن ها قدردانی گردید.

گفتنی است در خاتمه این کارگاه آموزشی که با حضور اعضای انجمن های آسمان آبی زمین سبز و همیاران طبیعت سبز از اندیکا و دیده بان محیط زیست، آوای طبیعت کارون از مسجدسلیمان برگزار شد برنامه بازدید از طرح جنگلکاری بادام که از طرح های موفق و شاخص استان و منطقه به شمار می رود بازدید بعمل آمد.