برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با گونه های گیاهی و جانوری ویژه هیئت کوهنوردی در اندیکا
برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با گونه های گیاهی و جانوری ویژه هیئت کوهنوردی در اندیکا

شهر اولین ها// کارگاه آموزشی آشنایی با گونه های گیاهی و جانوری ویژه هیئت کوهنوردی اندیکا به میزانی پاسگاه محیط شیمبار برگزار شد. به گزارش شهر اولین ها، این کارگاه آموزشی با حضور اعضای هیئت کوهنوردی و انجمن های محیط زیستی شهرهای اندیکا و مسجدسلیمان برگزار شد و شرکت کنندگان در کارگاه با گونه های […]

شهر اولین ها// کارگاه آموزشی آشنایی با گونه های گیاهی و جانوری ویژه هیئت کوهنوردی اندیکا به میزانی پاسگاه محیط شیمبار برگزار شد.
به گزارش شهر اولین ها، این کارگاه آموزشی با حضور اعضای هیئت کوهنوردی و انجمن های محیط زیستی شهرهای اندیکا و مسجدسلیمان برگزار شد و شرکت کنندگان در کارگاه با گونه های مختلف گیاهی و جانوری منطقه آشنا شدند. علاوه بر این مهمترین گونه های گیاهی در معرض خطر نابودی و گونه های جانوری در معرض خطر نیز معرفی شدند.
مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا در این کارگاه آموزشی به معرفی گونه های متنوع زیستی منطقه و خطرات تهدید کننده آن ها پرداخت. وی همچنین بر لزوم آشنایی بیشتر کوهنوردان با این گونه ها در جریان برنامه های صعود به قلل متعدد تأکید نمود. یوسفی از برخی گونه های زیستی منطقه حفاظت شده شیمبار بعنوان گونه های شاخص و نادر نام برد و اظهار داشت که حفظ محیط زیست تنها با مشارکت عمومی بویژه اقشار تأثیرگذار جامعه امکان پذیر خواهد بود.
گفتنی است در خاتمه این کارگاه آموزشی یک روزه که همزمان با روز جهانی تنوع زیستی برگزار شد تنی چند از فعالین محیط زیست و محیط بانان مورد تقدیر قرار گرفتند.