برگزاری نشست فعالین محیط زیست با شهردار و شورای شهر مسجدسلیمان پیرامون همکاری های مشترک
برگزاری نشست فعالین محیط زیست با شهردار و شورای شهر مسجدسلیمان پیرامون همکاری های مشترک

شهر اولین ها//نشست تنی چند از فعالین محیط زیست مسجدسلیمان با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص همکاری های متقابل شهردار و سازمان های مردم نهاد برگزار شد. به گزارش شهر اولین ها، در نشست عصر دیروز تنی چند از فعالین محیط زیست شهرستان با شهردار و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان پیرامون همکاری های […]

شهر اولین ها//نشست تنی چند از فعالین محیط زیست مسجدسلیمان با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص همکاری های متقابل شهردار و سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

به گزارش شهر اولین ها، در نشست عصر دیروز تنی چند از فعالین محیط زیست شهرستان با شهردار و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان پیرامون همکاری های متقابل انجمن های محیط زیستی و شهردار به بحث و تبادل نظر پرداخته شد. یکی از فعالین محیط زیست در ابتدا با بیان گزیده ای از فعالیتهای اخیر انجمن ها اظهار داشت: پویایی جوانان مستعد مسجدسلیمان در حوزه های اجتماعی،ورزش،محیط زیست طی سالهای اخیر به ایجاد تشکل های مدنی و سازمان های مردم نهاد منجر شده و جوانان خلاق و مستعد در قالب این ساختارها بازوان اجرایی مدیران و مسئولین شهری خواهند بود.

وی ضمن اعلام آمادگی سمن های مسجدسلیمان جهت انجام هرگونه فعالیت اجرایی و مشترک با شهردار در حوزه محیط زیست و زیباسازی شهری گفت: با فراهم نمودن بستر مناسب و جذب حداکثری علاقمندان محیط زیست می توان الگوهای مدیریت پسماند در کلان شهرهای کشور در سطح شهرستان پیاده نمود. از اینرو در نظر داریم تا عناصر قابل بازیافت از طریق برپایی ایستگاه های دریافت عناصری همچون کارتن،کاغذ ، پلاستیک، لاستیک و فلزات جمع آوری گردند. این برنامه ضمن فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا و بهبود مدیریت پسماند شهری ، موجب اشتغال و درآمدزایی در بین جوانان نیز خواهد شد.

این فعال محیط زیست افزود: در صورت حمایت شهرداری و شورای شهر برنامه های متنوعی از قبیل دیوار نویسی و رنگ آمیزی، هرس اصولی و تخصصی درختان سطح شهر، برنامه های فرهنگ سازی و راه اندازی غرفه ها نوروزی سطح شهر را اجرایی خواهیم نمود تا علاوه ایجاد اشتغال ، فعالیت های مطلوبی در حوزه محیط زیست و فضای سبز شهری صورت پذیرد.

روح الله جلیلی نائب رییس شورای شهر نیز ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه فعالین محیط زیست در سطح شهرستان گفت: بدون شک توسعه فرهنگ محیط زیستی در مسجدسلیمان تحقق یافته و اعضای شورای شهر نیز از راهکارهای انجمن ها و مشارکت آن ها در برنامه های توسعه شهری مسجدسلیمان استقبال خواهد نمود.

سلیمانی شهردار مسجدسلیمان نیز خاطرنشان ساخت: از جمله شرح وظایف بنده بعنوان شهردار شناسایی ظرفیت و پتانسیل سازمان های مردم نهاد و استفاده از این توانمندی ها در حوزه های مختلف بویژه محیط زیست خواهد بود.

وی در تشریح فعالیت های مشترک سمن ها و شهرداری گفت: در نظر داریم تا در راستای توانمندسازی بیشتر سمن ها ، برنامه هایی از قبیل دیوارنویسی و رنگ آمیزی معابر شهری، هرس اصولی درختان و نگهداری فضای سبز، راه اندازی ایستگاههای جمع آوری عناصر قابل بازیافت و برپایی غرفه های نوروزی با محوریت توسعه فرهنگ محیط زیستی را به این تشکل ها واگذار کنیم تا ضمن اشتغالزایی ، مشارکت بیشتر جامعه و شهروندان را در برنامه های توسعه و پیشرفت شهری را جذب نماییم.

سلیمانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این برنامه ها نویدبخش پویایی و انسجام بیشتر فعالین محیط زیست و سازمان های مردم نهاد باشد و شهرداری و شورای شهر نیز از اینگونه حرکت ها در حد توان حمایت خواهد نمود.