برگزاری دوره های آموزش چوقابافی با هدف اشتغال زایی ، توسعه صنایع دستی و فرهنگ بومی
برگزاری دوره های آموزش چوقابافی با هدف اشتغال زایی ، توسعه صنایع دستی و فرهنگ بومی

سایت خبری شهر اولین ها//یکدوره آموزش چوقا بافی با همکاری شهرداری و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اردل ، و در راستای اشتغال زایی و توسعه صنایع دستی و فرهنگ بومی برگزار خواهد شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، محمد انصاری اردلی بخشدار مرکزی اردل ضمن اعلام این خبر افزود: اهتمام […]

سایت خبری شهر اولین ها//یکدوره آموزش چوقا بافی با همکاری شهرداری و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اردل ، و در راستای اشتغال زایی و توسعه صنایع دستی و فرهنگ بومی برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، محمد انصاری اردلی بخشدار مرکزی اردل ضمن اعلام این خبر افزود: اهتمام به چوقا بافی و عرضه آن علاوه بر درآمدزایی، باعث در دسترس بودن و در نهایت اقبال روزافزون علاقمندان به چوقا به عنوان یکی از مؤلفه های حفظ اصالت و داشته های فرهنگی، گامی در مسیر حفظ و پاسداشت قسمتی از فرهنگ بختیاری است. زیرا با از بین رفتن پوشاک یک قوم به عنوان نماد ظاهری قوم، قسمتی از فرهنگ معنوی آن نیز در معرض فراموشی قرار می گیرد.

محمد انصاری اردلی گفت: به هر هنرجو پس از آموزش و در صورت اخذ مدرک پایان دوره، پانصد هزار تومان به صورت بلاعوض جهت خرید مواد اولیه چوقا بافی پرداخت می گردد. ضمن اینکه در پایان بافت هر چوقا، به صورت تضمینی به مبلغ پانصد هزار تومان توسط شهرداری اردل خریداری می شود.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آموزش چوقا بافی، با مرکز فنی حرفه ای شهرستان اردل با شماره تلفن های ۰۳۸۳۴۳۴۳۲۲۳ و ۰۳۸۳۴۳۴۲۸۰۰ تماس حاصل نمایند.

چوقا یا چوخا، بالاپوش مردان بختیاری در استانهای جنوب غرب ایران شامل خوزستان، غرب اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال بختیاری و… است. چوقا پوششی است با دو رنگ سیاه و سفید. ترکیب رنگ‌های دیگر چوقا کرم – آبی، کرم – سرمه‌ای و یا کرم – قهوه‌ای است.

مرجع:ایبنانیوز