سایت خبری شهر اولین ها//بازارچه فرهنگی-هنری مسجدسلیمان با تولیدات و دستاوردهای هنرمندان شهرستانی در فرهنگسرای جوان برپا شده است.این بازارچه با آثار زیبا و ماندگاری در زمینه های مختلف هنر و صنایع دستی پذیرای بازدید علاقمندان و دوستداران فرهنگ و هنر می باشد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،صنایع دستی چرمی از جمله زمینه […]

سایت خبری شهر اولین ها//بازارچه فرهنگی-هنری مسجدسلیمان با تولیدات و دستاوردهای هنرمندان شهرستانی در فرهنگسرای جوان برپا شده است.این بازارچه با آثار زیبا و ماندگاری در زمینه های مختلف هنر و صنایع دستی پذیرای بازدید علاقمندان و دوستداران فرهنگ و هنر می باشد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،صنایع دستی چرمی از جمله زمینه های موفق و جالب توجه هنرهای دستی می باشد که همواره با استقبال شهروندان روبرو بوده است.خانم کریمی از جمله هنرمندانی بوده که به تهیه و در معرض بازدید قراردادن آثار و تولیدات خود در بخش صنایع دستی چرمی اقدام نموده است. وی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان داشت: در بخش صنایع دستی چرمی  ۱۲ نوع کیف از جنس چرم طبیعی و مصنوعی را تهیه نموده که هم اکنون در نمایشگاه دستاوردهای شهرستان در هفته دولت (غرفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ) که در محل مصلی برپا شده در معرض بازدید و فروش علاقمندان قرار گرفته است.

کریمی با اشاره به اینکه حدود دو سال است که در این زمینه فعالیت می کند افزود: در حال حاضر ۱۰ هنرجو را بصورت خانگی آموزش می دهم که نحوه ساخت ۱۲ کیف دستی را طی ۸ جلسه فرا خواهند گرفت و با توجه به نرخ بالای بیکاری در شهرستان، صنایع دستی از جمله کیف سازی بعنوان یکی از موارد مهم مشاغل خانگی تأثیر بسزایی در اشتغالزایی بانوان خواهد داشت.

وی همچنین عنوان کرد: متأسفانه تاکنون استقبال چندانی از بازارچه و تولیدات ما در این مکان صورت نپذیرفته اما امیدواریم تا در آینده ای نزدیک و با توجه بیشتر شهروندان به هنرها و صنایع دستی بتوانیم فعالیت های خود را در زمینه های فرهنگی و هنری ارتقاء بخشیم.

کیف ها

در این بازارچه فرهنگی-هنری زیورآلات تولیدی خانم خورشید نیز در معرض بازدید قرار گرفته اند. علاوه بر این زیورآلات مفتولی سنگ و مهره های تزئینی،گل های ساخته شده کریستالی و شیرینی و کیک های با پخت خانگی نیز در بازارچه فرهنگی-هنری مسجدسلیمان موجود می باشند.

گفتنی ست که بازارچه فرهنگی-هنری مسجدسلیمان عصر روزهای جمعه در فرهنگسرای جوان نفتک برقرار می باشد. علاقمندان به شرکت در کلاس های آموزشی صنایع دستی فوق الذکر از قبیل (کیف سازی چرمی،پخت شیرینی و کیک،زیورآلات مفتولی و ساخت گل های کریستال) نیز می توانند با ما تماس حاصل نموده یا به اینستاگرام manager_khorshid  مراجعه نمایند.